Kom på min granne...
Synd att inte alla människor är djurvänner...!
TS: Vet du varför grannen tar ut sin bil varje morgon ur garaget?
Någon annan som kan tänka sig varför, ja menar är det inte bättre för en bil att stå skyddad om han ändå inte ska köra den?
Vi har grannens katt som ligger på våran bil inne i våran carport, mig gör det inget.
Skulle aldrig kräva att grannen ska ha katten i koppel eller inlåst bara för att det "kan" bli repor i lacken, är mer djurvän än så.
DÄR EMOT så HATAR jag när katterna skiter och pissar i våran sandlåda!!!!
Men då fixade jag ett lock till sandlådan!!!
Bellsebub: Om det inte gick o sätta lock på min sandlåda skulle jag aldrig skaffat någon i huvudtaget, det finns många katter i mitt område, tror inte att det slutas skitas och pissas i sandlådan bara för att jag kräver att mina grannar ska ha sin katt i koppel eller inlåst.
Men nu är det ju så att det nu GÅR att fixa lock, så jag behöver inte ha bekymret.
Jag vet att han får göra vad han vill med sin bil på hans tomt, det va inte det jag försökt komma fram till. Tyckte bara att om han nu är så rädd om sin bil så är kanske bilen mår bättre av att stå skyddad, vad vet jag!
Tycker att din jämförelse är lite vilsen. Man kan inte jämföra barn med katter?!
Om det nu skulle hända att någons ANNANS barn tvättar MIN bil med grusigtvatten
(1 på 1000000), så självklart skulle jag kräva ersättning + att jag tror inte dom barnen skulle göra om det när dom upptäckte vad det blev för konsekvenser. En katt förstår inte ens dom konsekvenserna.
Tänk er en värld med BARA massa innekatter, shit vi skulle bo tillsammans med råttor och möss! Nä, jag är glad att det finns katter utomhus!!
Jag förklarade bara varför du inte kan jämföra barn och katter. rätt enkelt!