Inlägg från: Sarah84 |Visa alla inlägg
  • Sarah84

Kom på min granne...

Pikku Enkeli skrev 2007-10-18 15:38:25 följande:
    Det handlar inte om att allt är så enkelt som att ersätta om det händer något.. En repa på en bil i originalskick gör att mycket måste lackas om och då tappar bilen i värde...
    Men då kanske grannen inte ska ställa ut bilen bara för att "jävlas" Om ja vore så rädd om lacken på min bil & aldrig skulle kunna tänka mig att lacka om den så skulle ja nog ge fan i att ha den ute överhuvudtaget.
  • Sarah84
    Pikku Enkeli skrev 2007-10-18 16:06:59 följande:
    Men hur vet du att han har den ute bara för att jävlas?!? Jo men visst, jag kan ju ta in bilen i hallen kanske...
    Eftersom att han tog ut den varje dag, men anv'nde den endast nån dag i veckan, så drog ja slutsatsen att de va enbart för & jävlas. Har man inget garage så är de nog inte bara lacken man ska va rädd för, en bil mår inte bra av att stå utomhus sommar som vinter utan nått skydd.
  • Sarah84
    Pikku Enkeli skrev 2007-10-18 16:13:04 följande:
    Skit i huruvida bilen mår bra av att stå ute eller inte, jag blir jävligt förbannad om någons katt (eller våra egna) sitter på våra bilar. Och jag har all rätt i världen att begära att ingen annans katt ska förstöra våra bilar.
    Japp de har du, men tror inte du har all rätt i världen & begära att ägaren till katten ska betala de som katten ställt till med. Ja blir åxå irriterad när vår katt sitter på våra billar, dock är dom alltid i garaget om vi inte e ute & kör me dom, så de hände rju inte så ofta. Men repor i lacken får man räkna med även om de ingen katt har vart på bilen..
  • Sarah84
    piixelslyna skrev 2007-10-18 16:23:17 följande:
    Eh jo. Eran katt, erat ansvar, ni som får betala. Svårare än så är det inte.
    Oftast så finns de ju fler katter i ett område än bara en. & ja skulle aldrig betala för nåns omlackering om våran granne bara kom in & sa de. Han/hon kan ju lika gärna ha hittat på de, eller kanske inte ens sett katten när de gjorde de, vilket betyder att de lika gärn akunnat va en annan katt. Ord mot ord.
  • Sarah84

Som tur är så har vi bra grannar som inte bryr sig vidare värst mkt om vår katt är över på deras sida & jagar lite möss & sånt..

• Sarah84
    Bellsebub skrev 2007-10-19 08:29:45 följande:
    Och det jag försöker få fram är att han ska kunna ha sin bil stående var han vill på sin egen tomt utan att behöva bekymra sig om andras katter.Jämför med om nåns barn skulle "tvätta" min bil med grusigt vatten eller repa den med cykeln eller vad som helst, inte tusan skulle jag vara den som skulle va tvungen att se till att det inte händer igen?
    Jämnföra barn med djur? Hmm.. Förhoppningsvis så lyssnar barn på vad man som vuxen säger, om inte annat betydligt bättre än vad en katt gör.
  • Sarah84
    Pikku Enkeli skrev 2007-10-19 18:31:26 följande:
    1. Jag skulle ALDRIG ha överseende med att någons barnbarn välter cyklar på min bil! 2. Finns inte så mycket mer att göra än att betala??? Håll din katt inne har vi ju sagt! Men du kanske inte förstår vad vi skriver...
    & du ska tvinga henne till de eller? Hon har väl vilket hon vill, de kan inte grannen göra så mkt åt.
  • Sarah84
    Pikku Enkeli skrev 2007-10-19 18:47:56 följande:
    Enligt lagen så får hon inte ha sin katt så som hon har den.
    Möjligt, men tror knappast att tex polis gör något åt de. Förmodligen komma de bara skratta åt den som ringer. Räkna ut hur många utekatter de finns i Sverige, så vet du även antalet katter som är inne hos grannen & spatserar & då kan du nog räkna ut åxå hur många extra poliser vi skulle behöva anställa för & "jaga" kattägare *haha*
  • Sarah84
    Pikku Enkeli skrev 2007-10-19 18:53:07 följande:
    hahaha på dig själv. Kom tillbaks den dag du har fått något du verkligen bryr dig om förstört av en katt. Det är INTE lätt och billigt att lacka om en bil snyggt. Jag har egna katter som får vara ute, men endast om de inte vållar någon annan obehag.
    Men du kankse missa de som stod i TS inlägg att hon betalar för att bilen isf ska bli omlackerad snyggt. & du har ingen aom hellst aning om din katt vållar obehag hos någon, de behöver ju inte nödvändigtvis va just din närmsta granne? "Håll rent utanför egen dörmatta" finns de ett ordspråk som lyder. Hört talas om de?
  • Sarah84
    Bluescreen skrev 2007-10-19 19:00:57 följande:
    Bistår hon också mannen med bil de veckor han tvingas vara utan bil då? Det är nämligen inget dagsjobb att lacka om en bil så det blir bra.
    Det är inte jag som är TS i detta forum, så fråga inte mig..
  • Sarah84
    Pikku Enkeli skrev 2007-10-19 19:02:44 följande:
    Hon betalar nog inte en total omlackering, vilket kan krävas för att få det snyggt. Och dessutom handlar inte detta om pengar, utan respekt för sina grannar. Man utsätter inte sina grannar för något de uppenbarligen inte vill bli utsatta för. Och du vet inte ett dugg om hur det är med mina katter så.
    Jag VET att har man utekatter springer de in till grannarna, eller har du mekaniska katter? Du har alltså FULL koll på precis vart de rör sig under hela dan de e ute?
  • Sarah84
    Bluescreen skrev 2007-10-19 19:10:44 följande:
    Sarah84; TS katt får inte lov att orsaka skada eller obehag för någon granne. Är det svårt att förstå?
    Ne de får väl ingens katt? Men de gör mer elle mindre alla utekatter om man har grannar omkring sig, tex bostadsområde. Katter rör sig på en ganska så stor radie, alltås ganska så många trädgrådar som får besök.
  • Sarah84
    Pikku Enkeli skrev 2007-10-19 19:09:45 följande:
    Nu handlar detta inte om min katt egentligen, eftersom jag inte är den som har en förbannad granne. Men min katt är inte ute hela dagen, så nu kan du sluta fundera.
    Jag funderar inte, tycker bara man ska ta & rensa utanför din egen dörr först.. Utekatter e utekatter så enkelt är de. De rör sig ganska så långt, oftast längre än man tror.. Så de e inte så ltt & veta om man gör nån granne irriterad.
Svar på tråden Kom på min granne...