Inlägg från: Bellsebub |Visa alla inlägg
  • Bellsebub

Kom på min granne...

mysan1981 skrev 2007-10-18 15:53:40 följande:
    Serocjag bor inte i tätbebyggt område. Har en granne å de e tyvärr han. Men alla ni smarta människor.. hur fan dresserar man en katt från vart den får och inte får g¨å??? berätta gärna istället för å va sånna jävla små moraltanter.. må hända att han älskar sin volvo lika mkt som jag älskar min katt men ska hans volvo få stå ute å förpesta min utsikt ska fan min katt få va ute å leva... spelar ingen roll isf vem som kostade vad. han åker ju för fan aldrig i skiten ändå. min katt kommer när ja ropar och sover alltid inne. Hon har varit inne katt i hela sitt liv till ett halvår sedan och ni som säger att innekatter mår lika bra som utekatter.. ni vet fan inte va ni snackar om. De e en skilnad som heter duga
    Spelar överhuvudtaget ingen roll om han åker i bilen eller ej, det är hans egendom och ditt ansvar att hålla koll på din katt.
    Kan du inte hålla din katt ifrån ställen där den inte är välkommen så håll den inne då så slipper du såna otrevligheter.

Och sen är det konstigt att du startar en tråd som denna och börjar idiotförklara och bli ful i mun mot dom som svarar, tyder på omogenhet enligt mig.
  • Bellsebub
    Sarah84 skrev 2007-10-18 16:17:48 följande:
    Japp de har du, men tror inte du har all rätt i världen & begära att ägaren till katten ska betala de som katten ställt till med. Ja blir åxå irriterad när vår katt sitter på våra billar, dock är dom alltid i garaget om vi inte e ute & kör me dom, så de hände rju inte så ofta. Men repor i lacken får man räkna med även om de ingen katt har vart på bilen..
    Men nu har ju TS sagt att hon ska ersätta de skador katten åstadkommer så vad är du ute efter med ditt inlägg?
    Att repor på sina bilar är nåt naturligt som bilägaren ska räkna med plus att få bekosta själv?
  • Bellsebub
    Fru Jonna skrev 2007-10-19 07:58:40 följande:
    TS: Vet du varför grannen tar ut sin bil varje morgon ur garaget? Någon annan som kan tänka sig varför, ja menar är det inte bättre för en bil att stå skyddad om han ändå inte ska köra den? Vi har grannens katt som ligger på våran bil inne i våran carport, mig gör det inget. Skulle aldrig kräva att grannen ska ha katten i koppel eller inlåst bara för att det "kan" bli repor i lacken, är mer djurvän än så. DÄR EMOT så HATAR jag när katterna skiter och pissar i våran sandlåda!!!!Men då fixade jag ett lock till sandlådan!!!
    Han kanske vill ha sitt garage till annat under dagarna?
    Han kanske vill "lufta" bilen?
    Han kanske helt enkelt vill göra som han vill med sin bil och sin tomt?

Låt oss säga att det inte funkar med att sätta lock på din sandlåda, skulle då katten fortfarande få pissa och skita i den eftersom du är djurvän?
  • Bellsebub
    Fru Jonna skrev 2007-10-19 08:22:49 följande:
    Bellsebub: Om det inte gick o sätta lock på min sandlåda skulle jag aldrig skaffat någon i huvudtaget, det finns många katter i mitt område, tror inte att det slutas skitas och pissas i sandlådan bara för att jag kräver att mina grannar ska ha sin katt i koppel eller inlåst. Men nu är det ju så att det nu GÅR att fixa lock, så jag behöver inte ha bekymret. Jag vet att han får göra vad han vill med sin bil på hans tomt, det va inte det jag försökt komma fram till. Tyckte bara att om han nu är så rädd om sin bil så är kanske bilen mår bättre av att stå skyddad, vad vet jag!
    Och det jag försöker få fram är att han ska kunna ha sin bil stående var han vill på sin egen tomt utan att behöva bekymra sig om andras katter.

Jämför med om nåns barn skulle "tvätta" min bil med grusigt vatten eller repa den med cykeln eller vad som helst, inte tusan skulle jag vara den som skulle va tvungen att se till att det inte händer igen?
  • Bellsebub
    Sarah84 skrev 2007-10-19 09:53:42 följande:
    Jämnföra barn med djur? Hmm.. Förhoppningsvis så lyssnar barn på vad man som vuxen säger, om inte annat betydligt bättre än vad en katt gör.
    Nu jämförde jag inte barn med djur.
    Jag jämförde 2 olika situationer med olika typer av varelser inblandade.

Och ja, barn kan "tvätta" bilar med grusigt vatten ibland, oavsett vad föräldrarna säger.
  • Bellsebub
    Fru Jonna skrev 2007-10-19 17:00:39 följande:
    Tycker att din jämförelse är lite vilsen. Man kan inte jämföra barn med katter?!Om det nu skulle hända att någons ANNANS barn tvättar MIN bil med grusigtvatten (1 på 1000000), så självklart skulle jag kräva ersättning + att jag tror inte dom barnen skulle göra om det när dom upptäckte vad det blev för konsekvenser. En katt förstår inte ens dom konsekvenserna.Tänk er en värld med BARA massa innekatter, shit vi skulle bo tillsammans med råttor och möss! Nä, jag är glad att det finns katter utomhus!!
    Men handlar det nu om att katten inte förstår konsekvenserna av att den är och stryker på grannens tomt?

Och sen är det ju inte bara katter som tar möss...
  • Bellsebub
    bojeklint skrev 2007-10-19 18:12:32 följande:
    Så alla som inte kan förstå konsekvensen av sitt handlande får göra som dom vill???Lustigt resonemang... Fru Jonna skrev 2007-10-19 17:41:49 följande:
    Precis, då kan jag låta mina hundar springa runt och tracka mina grannar med gott samvete. Under förutsättning att jag erbjuder mig betala för allt dom gör förståss!

Fast dom får ju faktiskt se till att det inte finns nåt med mina lösa hundar som kan störa dom...
Svar på tråden Kom på min granne...