Snabb hjälp! Vilket av dessa betyder högstadiet och vilket betyder gymnasiet?
Endast de som VET svarar tack=)
Grad school
College
High school
Middle school
Elementaryschool
Fattar nada=)
Endast de som VET svarar tack=)
Grad school
College
High school
Middle school
Elementaryschool
Fattar nada=)
Det går inte att översätta exakt men jag skulle säga att High school motsvarar gymnasiet, grad school motsvarar universitetet...
Och högstadiet?
ts
Det där har jag oxå alltid undrat över, har iofs amerikanska släktingar så det är ju egentligen inte så svårt att ta reda på
det finns ju nått som heter junior high med va? Det har jag tolkat är högstadiet?
Som jag har förstått det är grad school när man läser ett specifikt program, som t.ex. jurist, läkare, lärare osv. College är när man läser en massa olika ämnen, med ett speciellt major i något ämne. High school är ungefär som vårt gymnasium, middle school = mellanstadiet, och elementary school = lågstadiet
mmm, jag med...men det finns inte med i denna listan utan bara de jg atgit upp här=)
Junior high är högstadiet.
eftersom det inte är exakt översättbart så är det lite svårt...
men första åren i Highscool motsvarar högstadiet de sista motsvarar första delen av gymnasiet
sen har de preparandkurser som motsvarar slutet av de teoretiska gymnasielinjerna
Jag förstår inte riktigt frågan? Junir high är högstadiet, inte något annat?
middle schhol var detsamma=) som junior high asså=)
TACK allihop iaf!
senior high school=gymnasiet
junior high school= högstadiet
Elementaryschool = lågstadiet och det räknas 1-7
High school = högstadiet och det räknas 8-10 (går till man blir 16 alltså som vår etta på gym,)
College = gymnasie
Grad school = högskola
middle school = har jag inte hört innan. det är nog ett smekis för när man går i lågstadiet