• Anonym (Orgasma)

Varför får jag orgasm?

Detta kanske låter lite dumt men jag undrar över en sak...

När jag tränar får jag alltid orgasm (utan att slimulera klitoris alltså). Alla magmaskiner och biceps och tricepsmaskiner gör alltid att det går för mig. Jag antar att man spänner musklerna så att det går (framtill mot buken) men min undran är.... Vad är det som gör att det går? Är det G-punkten som stimuleras eller vad?

Upptäckte detta redan som tonåring att jag fick världens häftigaste orgasmer av att göra situps (mycket häftigare än klitorisorgasmer). Nu har det nästan blivit ett tvång för mig att träna tills det går för mig... jag får alltså orgasmer mitt i gymmet bland allt folk!Förvånad... och ofta två, tre gånger på raken...både i träningsmaskinerna och på passen, när man gör situps eller armhävningar osv...

Finns det fler som jag??? Jag tror ju inte att jag är helt ensam...men har aldrig hört att någon upplever samma sak...

• Svar på tråden Varför får jag orgasm?
  • zasata

då tycker jag du ska njuta ;)

Anonym (Orgasma) skrev 2007-10-18 21:51:22 följande:
    Jo, fast jag upplever inte att jag har särskilt lätt att få orgasm utan bara om jag tränar/spänner de rätta musklerna...och jag måste jobba ett tag innan jag kommer dit (så det händer ju inte direkt). Sen är det ju så att när jag känner att orgasmen är nära VILL jag inte ta en paus... Men jag upplever inte att det är jobbigt eftersom jag kan kontrollera det...om jag vill.
  • Featherboah

Jag kan få orgasm av att ligga på mage och spänna på benen/rumpan. Jag har oförskämt lätt att få orgasm med andra ord, och det är ju lite samma sak där som för dig. Du spänner muskler och kommer - precis som jag (fast tror inte jag skulle kunna få orgasm v situps dock).

• Anonym

Jag får oxå det av magmaskiner speciellt!!
    Jag trodde jag va helt ensam haha!!
    Det är ganska kul tycker jag..mitt bland alla folk haha

• Anonym (Orgasma)
    Anonym skrev 2007-10-18 22:06:24 följande:
    Jag får oxå det av magmaskiner speciellt!!Jag trodde jag va helt ensam haha!!Det är ganska kul tycker jag..mitt bland alla folk haha
    Tjohoo!! Jag visste att det fanns fler .

Ja, visst är det lite crazy... tänk om de andra bara visste vad som hände...Flört (ibland är det lite svårt att dölja, men det stönas ju för fullt vid vissa maskiner så det är ju ingen som tror att man stönar för att det går för en...)
  • Hanny

Vad härligt!
    Bra morot för att vara duktig och träna.
    Kul för dig!

• Anonym

Jag hörde ett radioprogram där en tjej skrev in och berättade om samma sak, sedan fick de en massa sms från andra tjejer som hade samma "lyxproblem"!

• Anonym (Orgasma)
    Anonym skrev 2007-10-18 22:34:17 följande:
    Jag hörde ett radioprogram där en tjej skrev in och berättade om samma sak, sedan fick de en massa sms från andra tjejer som hade samma "lyxproblem"!
    Ojdå! Ja, då kanske man inte är så konstig ändåGlad.

Du fick inte någon förklaring på "problemet"... ? (Är ju väldigt nyfiken på om det kan vara G-punkten som stimuleras.. eller något annat)
  • Anonym (me 2)

Jag har också fått såna orgasmer.  Jag köpte mig ett sånt där hjul med en pinne i, som man rullar fram och tillbaka med så att man gör pushups liksom. 

Ok, här är en bild Go to fullsize image, så ni vet vad jag menar.  I alla fall, jag började knappt  förräns jag fick flera orgasmer på raken.  Rätt coolt egentligen.  

• Anonym

Anonym (Orgasma) skrev 2007-10-18 22:45:38 följande:

Ojdå! Ja, då kanske man inte är så konstig ändå. Du fick inte någon förklaring på "problemet"... ? (Är ju väldigt nyfiken på om det kan vara G-punkten som stimuleras.. eller något annat)
    Nej det var egentligen ett relationsprogram och ingen medicinsk expertis närvarade!

Men en skrev in att hon använde sådant hjul som Anonym (me to) visar bild på, en annan höll på med tyngdlyftning, några med olika maskiner.

Är lite avis på er, men hur känns det att få orgasm mitt bland folk? En som messade till det där radioprogrammet skrev att hon alltid onanerade innan träningen för att slippa komma mitt i ett pass...
  • Anonym (me 2)
    Anonym skrev 2007-10-18 23:27:58 följande:
    Anonym (Orgasma) skrev 2007-10-18 22:45:38 följande: Nej det var egentligen ett relationsprogram och ingen medicinsk expertis närvarade! Men en skrev in att hon använde sådant hjul som Anonym (me to) visar bild på, en annan höll på med tyngdlyftning, några med olika maskiner. Är lite avis på er, men hur känns det att få orgasm mitt bland folk? En som messade till det där radioprogrammet skrev att hon alltid onanerade innan träningen för att slippa komma mitt i ett pass...
    Jag använde mitt hjul hemma, så jag behövde inte oroa mig för att nån skulle se.
  • Mian1

Äntligen motivation för att börja träna! =)

Reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • Anonym (Orgasma)

Jo, det händer att jag smyger in på toaletten innan jag kör ett pass eller t.ex. magmaskinen... så att man kan koncentrera sig på träningenFlört

• Anonym (Orgasma)

Hur det känns att komma mitt bland folk...

Jo, det känns lite förbjudet och lite spännande Flört. Jag kan ju inte helt dölja mina orgasmer men man har blivit rätt bra på att "kamoflera" dem så att det uppfattas som "utmattning".Men visst kan man få en blick ibland och du undrar man ju om det vet vad som händer... men det tror jag inteFundersam

• Anonym

Men man kan väl få orgasm o vara helt tyst.. jag kan få d när jag onanerar utan o stöna o hålla på.. även fast d e skönt..

• Anonym (jag med)

Jag kan också få orgasm på gymet. Om jag kör i maskinen som tränar insidan lår kan jag få grymma orgasmer. Skönt att inte vara ensam om detta lyx"problem".

• Anonym (Orgasma)
    Anonym skrev 2007-10-19 09:26:10 följande:
    Men man kan väl få orgasm o vara helt tyst.. jag kan få d när jag onanerar utan o stöna o hålla på.. även fast d e skönt..
    Ja, jag kan också vara helt tyst om jag onanerar och får orgasm.. men vid dessa orgasmer är det svårare. Jag är ju inte högljudd men det blir liksom "spasmer" genom hela kroppen, så jag kanske vrider mig lite konstigt..
  • Gymnasiearbetet

Hejsan!

Vi såg i den här tråden att de var några som har fått orgasm vid träning, och vi tänkte bara höra med er om ni skulle vilja vara med och svara på några frågor för att hjälpa oss med vårt gymnasiearbete? Hör i så fall gärna av er till vynne@live.se :)

Det skulle vara väldigt uppskattat men vi förstår självklart om ni inte vill! :)

Mvh

Vynne, Katja och Agnes

• Anonym (Gaby)

Ser att det är en gammal tråd men tänkte bara upplysa om att det kallas coregasm. Har inte hänt mig, då hade jag varit mer vältränad haha!

Svar på tråden Varför får jag orgasm?