• 061104

Vad göra?

Always Ultra har ju bindor med våtservetter, visst kan man slänga dem i toaletten?
    Det är ju inte så fräscht om det ligger blodiga våtservetter i papperskorgen?

(Visste ej vart jag skulle lägga denna tråd)

• Svar på tråden Vad göra?
  • Såpbubblan

Jag hade inte gjort det! Det kan fastna på vägen och bli stop när man minst anar det... Släng våtservetten i en lite enliters plastpåse och sen i papperskorgen.

• 061104
    Såpbubblan skrev 2007-10-19 13:00:27 följande:
    Jag hade inte gjort det! Det kan fastna på vägen och bli stop när man minst anar det... Släng våtservetten i en lite enliters plastpåse och sen i papperskorgen.
    Egentligen har jag svårt att tro att man inte kan spola ner dem, gick det inte tror jag inte dom skulle sälja det faktiskt. Men jag har faktiskt ingen aning.
  • skorpionen80

Jag spolar alltid ner våtservetten. Står inte (vad jag har sett iaf) att de inte ska spolas ner.

• Såpbubblan

Nej, det brukar ju inte stå på själva produkten, men "främmande föremål" ska inte spolas ner i toan. Det står det ju nästan överallt på toaletter.
    Jag tror att det tar längre tid för en våtservett att förmultna än toapapper.
    Men visst får var o en göra som de själva vill!

• skorpionen80
    Såpbubblan skrev 2007-10-21 16:15:01 följande:
    Nej, det brukar ju inte stå på själva produkten, men "främmande föremål" ska inte spolas ner i toan. Det står det ju nästan överallt på toaletter. Jag tror att det tar längre tid för en våtservett att förmultna än toapapper. Men visst får var o en göra som de själva vill!
    Mja, det står ju på bindor och tamonger. Tycker det känns mer självklart att spola ner våtservetter än bindor. Men å andra sidan är det ju inte säkert att tillverkarna tänker så...
Svar på tråden Vad göra?