• Bollen82

Bruna flytningar i vecka 16 farligt?? (ofräscht)

Jag har haft bruna flytningar i tre dagar nu.. Det är bara pyttelite, och det kommer inte under hela dagen.
    Från början var det jättemörkt, men nu har det tunnats ut av flytningar, så det e bara lite, lite brunt i.
    Är inte särskilt orolig, för jag har inte ont eller så. Men borde jag oroa mig?

• Svar på tråden Bruna flytningar i vecka 16 farligt?? (ofräscht)
  • MissBambi

Låter som början till någon infektion. Borde nog kanske kolla upp det ändå.?

• Beautyflie

Utan att stressa upp dig i onödan skulle jag också råda dig att kolla upp det. Mitt MA upptäcktes i v. 15 genom att jag fick bruna flytningar.

• Bollen82

Beautiyflie:
    MA? Jag var på VUL för 11 dagar sen, då var allt bra. Och bebisen rörde sig senast igår..
    Miss Bambi:
    Vad för infektion?

• MissBambi

Ja, det vet jag faktiskt inte. Men vad jag förstått så ska man alltid kolla upp bruna flytningar för det kan vara början på infektion. Men det behandlas ju i så fall med penicillin. Inget svidande då du kissar eller trängningar??

• Bollen82

Nej, ingenting. Inget ont alls.
    Det kom när jag var ute och gick.. Det har bara blivit mindre och mindre, nu e det knappt nåt.
    Men jag tänkte att moderkakan kankske ligger såpass långt ner att den kan ha skavt till, och det är inte farligt har jag hört. Det är inte heller ovanligt..
    Det med infektion eller att man ska kolla upp bruna flytningar visste jag inte..

• MissBambi

Det har jag läst i den bok jag fick av min barnmoska. Men e det ingen rådgivning du kan ringa?

• Bollen82

Ringde precis gynakuten.
    Hon sa att det inte var någon fara, inget jag behövde söka akut för.
    Hon sa att jag skulle ringa min BM på måndag oh höra vad hon säger, fast då har det antagligen försvunnit ändå.

• vil70

Tycker att du skall kolla upp det, jag hade Bakteriell vaginos och fick behandling i vecka 15.
    Det behöver ju inte vara något, men bara för säkerhets skull.

• MissBambi

Vad skönt! Förlåt att jag stressade upp dig men det var vad jag läst. Men jätte skönt att du pratat med någon som kan :)

Svar på tråden Bruna flytningar i vecka 16 farligt?? (ofräscht)