Au Pair i USA hjälp och tips?!
Jag var som aupair i USA mellan 97-98
Kostnad och så kommer jag inte ihåg men det var inte så mycket på "min" tid.
Jag hade gått barn och ungdom, och hade varit i England som upair i 6 mån tidigare.
Några tester kommer jag inte ihåg att jag fick genomföra utan det var personligt brev mm man skulle skriva (kan vara mitt minne som sviker )
Jag åkte med STS som jag hade haft kontakt med innan (då jag åkt med dem på konfirmationsresa)
Och jag har inget negativt att säga om dem.
Jag hamnade i Colubus Ohio och trivdes jättebra i staden.
Familjen och jag kom därimot inte så jättebra överens och utan min vetskap så började de söka efetr en ny aupair (vilket jag fick veta genom att jag råkade se deras ansökningar)
Det blev en hel del tårar och upprörda känslor men min kontaktperson hade letat reda på en annan familj till mig och hos den trivdes jag jättebra.
genom den kontaktperson som jag hade i staden hade vi träffar med andra aupairer i samma orginasation från alla olika länder så man fick snabbt kompisar som man umgicks med.
Jag ångrar inte en sekund att jag åkte iväg.
Om man åker genom en agency så har men en hel del hjälp om något går fel men tyvärr så finns det skräckhistorier även där.
När jag åkte till England så reste jag privat och hamnade tyvärr hos fel familj och det var ganska så kämpigt att hitta en ny familj helt själv.
Men det gick, både en och två gånger
Lycka till