Blå om benen?
Min treveckors baby blir ibland alldeles blå om benen (underbenen?). Ofta i smband med amning... Någon som varit med om liknande? Vad kan det bero på?
Min treveckors baby blir ibland alldeles blå om benen (underbenen?). Ofta i smband med amning... Någon som varit med om liknande? Vad kan det bero på?
Låter som hon har svårt att syresätta sig i samband med amning, kolla upp det
Det var det jag också tänkte... Kanske en dum fråga - men det kan inte vara blöjan som sitter för hårt?
Ska till BVC på måndag, får fråga då...
Absolut ingen dum fråga, var jag som du skulle jag nog ringa jouren direkt för att
vara på den säkra sidan, säkert inget allvarligt, min minsta dotter syresatte sig väldigt
dåligt dom 10 första dagarna, och var blålila i hela kroppen pga hjärtfel och fick därför syrgas tills hjärtfelet växt bort "ductus", hon har downs syndrom och där är hjärtfel vanligt....hoppas jag inte gjort dej mer orolig nu
Ingen fara... jag kollar upp detta!
hej! min brors lilla tjej nu 3mån hade/har så vet ej om hon ha de än hade så i början men de kunde vara på armarna med.Hon frågade på bvc och dom kollade henne jag tror dom sa att hon eventuellt hade trånga blodkärl de var nå sånt!
ska återkomma när jag vet mer ska träffa dom idag!
tack tilda! återkom mer än gärna!
Jag ringde barnakuten och pratade med en sjuksköterska. Han verkade inte ha så bra koll... Han hade aldrig hört talas om något liknande och trodde inte det var någon fara. Han tyckte att det räckte med att kolla med BVC på måndag... Ska fundera på om jag nöjer mig med det beskedet...
nu har jag pratat med henne och hon sa att det kunde vara trånga vener (blodkärl) tror jag att de är,men att de skulle försvinna mer ju äldre dom blev! men hör för säkerhets skull.
tack för att du kollade!! jag ska givetvis kolla upp detta ändå.
Jag vet inte riktigt om du behöver vara orolig alls för min dotter blev välldigt blå om fötterna och händer ibland och oftast i samband med när hon har legat på ett speciellt sätt. Jag var orolig och frågade om det, men alla sa att många många bebisar har dålig blodcirkulation i början och att det försvinner så småningom. Hos min lilla Ida försvann det sent, jag tror att hon var tre månader till och med. Hon är 5 och en halv nu: pigg och frisk peppa peppa.