• mimmi 1

Hjälp mej, är IKEAS resårbotten Jaren bara skräp?

Jag ska beställa resårbottnar till mina barn,.(tonåringar)
    Så kollade jag i IKEA katalogen och tyckte att en så där mittimellandyr skulle väl räcka... sultan storfors eller sultan selfors. men när jag går in på sidan och klickar mej fram i madrassguiden, så visar det sej att den enda säng som passar mina lättviktare är den allra billigaste, Jaren som dom dessutom rekommenderar bara som extrasäng? och en som är mycket dyrare.... alltså styvheten på sängen... dom jag tittat på ska man väga mellan 80 och 90 kg för att passa???

Är det någon som har nån av dessa sängar? Jaren, storfors eller selfors?? hur är dom?? SNÄLLA HJÄLP !!!

• Svar på tråden Hjälp mej, är IKEAS resårbotten Jaren bara skräp?
  • jennie ellie

Ja men vill du köpa en bra som de kan ha i tio år eller en billig som du byter ut efter några år?

• IdaB

sängarna du nämner e mest till för extra sängar då det inte är några bonellresårer i dem (som formar sig efter kroppen)

Jag skulle sattsa på en bättre säng strandliden till en lättare person o sturefors till en lite tyngre. Man tillbringar ju en 3del av livet i sängen o barnens ryggar e ju minst lika viktiga.

• mimmi 1

Tack.... det var ju det som var frågan... om de billiga är bra eller inte??
    naturligtvis vill jag ju ha bra sängar till mina barn!!!!

• jennie ellie

Ikeas billiga sängar är inte bra, satsa på dyrare med en tjock bäddmadrass

• mimmi 1

En annan hade ju skumgummimadrass på ribb botten hela uppväxten och även den första dubbelsängen!! och jag lever än! och ryggen åxå :o) Men nu ska vi iallafall byta ut barnens sängar, och därav mitt bryderi vad vi ska välja!!

• Trinity78
    jennie ellie skrev 2007-10-20 13:31:30 följande:
    IKEAs sängar fick samma poäng som Hästens sängar i Råd&Röns test: http://www.radron.se/templates/test____5867.asp så i så fall är Hästens sängar också skit.
    Gravity always wins
  • jennie ellie

Provsitt och ligg ikeas sängar så lär du känna skillnad på de billiga och de dyrare

• sweetpea

Trinity78: fast jag undrar om inte jennie ellie menar att Ikeas BILLIGA sängar är skit. Alltså, de som är menade som extrasängar. Deras dyrare sängar är ju utmärkta! Vi har deras allra dyraste resårmadrass, vad den nu heter - det är den fastaste de har. Har aldrig legat i en så skön säng förut!

• Trinity78
    jennie ellie skrev 2007-10-20 13:31:30 följande:
    Sorry, jag läste inte ditt inlägg ordentligt Generad Förlåt. Ja, de billiga är inte lika bekväma som de dyra.
    Gravity always wins
Svar på tråden Hjälp mej, är IKEAS resårbotten Jaren bara skräp?