• Anonym

Kan man dricka lite vin om man äter voltaren/deklofenak?

Ska träffa några vänner men äter pencillin mot muskelinflammation, är det farligt att dricka alkohol?

• Svar på tråden Kan man dricka lite vin om man äter voltaren/deklofenak?
  • jennie ellie

Ja det snurrar nog till, rekommenderas inte.

• Anonym

Ok tack för svaret.....

• jennie ellie

Men voltaren är inte pencillin, bara muskelavslappnande och smärtstillande

• jennie ellie

Oj nytt för mig, drick på...skål.

• Anonym

Men jag har ju fått deklofenak mot inflammation i axeln, trodde det var samma sak som pencillin eftersom det botar det men ok då.

• Anonym

Jag fick paniklåna min sambos inloggning för att svara... Dikolofenak är INTE penicillin utan ett inflammationshämnade analgetikum. Det är den tredje vanligaste medicin för dödliga förgiftningar efter flunitrazepam och dextropropoxyfen. Att kombinera alkohol och diklofenak kan vara direkt dödligt, aven i små doser. GÖR DET INTE!

• jennie ellie

Nej, bara smärtstillande och muskelavslappnande. Jag har ätit dem i massa år.

Anonym skrev 2007-10-20 15:08:22 följande:
    Men jag har ju fått deklofenak mot inflammation i axeln, trodde det var samma sak som pencillin eftersom det botar det men ok då.
  • jennie ellie

Inte enligt moderators inlägg och länk...

Anonym skrev 2007-10-20 15:09:00 följande:
    Jag fick paniklåna min sambos inloggning för att svara... Dikolofenak är INTE penicillin utan ett inflammationshämnade analgetikum. Det är den tredje vanligaste medicin för dödliga förgiftningar efter flunitrazepam och dextropropoxyfen. Att kombinera alkohol och diklofenak kan vara direkt dödligt, aven i små doser. GÖR DET INTE!
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-10-20 15:09:00 följande:
    Tack för det svaret, Skall hålla mig till vanligt vatten.
Svar på tråden Kan man dricka lite vin om man äter voltaren/deklofenak?