gräns för att vara ung mamma?
vart går gränserna för att vara ung mamma egntligen? är ju väldigt blandade åldrar i detta forumet, 25 tex är väll inte speciellt ungt? vart går gränserna egentligen i unga mamma grupper osv? och vad tycker ni?
vart går gränserna för att vara ung mamma egntligen? är ju väldigt blandade åldrar i detta forumet, 25 tex är väll inte speciellt ungt? vart går gränserna egentligen i unga mamma grupper osv? och vad tycker ni?
nej 25 e ju inte så ungt, däremot fyller jag 25 om i månad och har 2 barn, DET e ju rätt ungt..mina e 6 och 1 år gamla men att få första vid 25 räknar inte jag som speciellt ungt
Jag räknar mig som "ung mamma " är 24 år och har 3 barn
skitsvårt :) är ung mamma anta ja fick första vid 20 o nu andra vid 22. men känner mig inte så ung
känner mig inte heller ung... jag e i en perfekt fas i mitt liv
det bros väl på hur ung man själv känner sig..
Beror på ens ålder & barnets ålder. 25 år med en nyfödd, icke ung mamma. 25 år med en 6-7 åring, ung mamma.
25 och under är ungt spelar ingen rollh ur gammalt barnet är ..själv blir jag 25 den 4 november och min son blir 1 år den 7 november...tycker att jag är en ung mamma för de =)
ung förälder är man om man får första barnet när man är under 20 år, tycker jag.
Asså genomsnittsåldern för förstamammorna ligger ju runt 30 idag. då är man ju en ung mamma åtminstone till 22 tycker jag. sen är det ju olika på olika ställen men man kan ju inte säga att 21 år är en normalgammal mamma när det ligger så mkt under genomsnittet. själv var jag 19 (skulle fylla 20) när jag fick barn och jag anser det ungt eftersom man varken hunnit jobba så mkt + att de flesta är 10-13 år äldre i föräldragruppen.
Håller med föregående inlägg! Skulle spontant säga under 20, men eftersom förstfödelseålder är så hög så är det väl 22 eller 23. Däremot är det inte FÖR ungt . Men ungt i jämnförelse
.
Xx KalmarMamman87 xX skrev 2007-10-21 11:30:33 följande:
det berodde ju lite på att jamilia gick upp i vikt dåligt sen också men innan det sa dom att dom ville ha lite extra koll eftersom jag var ung. kändes ju bara dumt liksom. som om man skulle vara en sämre mamma pga av att man inte är 30.
hej! jag var 21 när jag fick nikkie å personalen sa att dom spara dubbelrummet för att dom misstänkte att min sambo skulle sova över för att jag var så ung.... precis som jag inte kunde ta hand om mig själv och nikkie...
får dom ens säga så?
under 20 tycker jag är ungt. Var själv 21 när dottern föddes, är 25 idag och väntar trean. Antar att jag är ganska ung för att vara (snart) 3barnsmamma men känns inte så. Har iofs ganska många jämnåriga kompisar som också fick sitt första ungefär samtidigt som jag.
Jag var 19 när jag fick första och 22 när jag fick andra.
Var gravid igen när jag var 20, men den blev inte...
Jag är väl ung åldersmässigt sätt, men jag känner mig tillräckligt mogen (eller gammal, om man så vill).
Nej, nej. 18 var jag ju när jag fick första... Men det kanske inte spelar roll?
fan vad dumt :P. hehe det enda bra med min bb vistelse var att jag slapp betala eftersom jag var under 20 :). sjukhuspersonal kan vara knäppa ibland.
Jag tycker nog att jag är en ung mamma, jag är 24, har en dotter på 5 och en son på 2,5 år....
Kan knappt vänta på att mitt tredje barn ska flytta in i magen!