• Tussens mamma

mkt stark vilja och ilska vid cirka 10 månader???

min ebba är väldigt bestämd. hon är EXTREMT nyfiken och med och ganska tidig i utveckligen (går längs med möbler, några steg själv osv). hon är 10 mån.
    hon är väldigt viljestark och blir rent ut sagt FÖRBANNAD när hon inte får som hon vill.
    är det fler så små barn som är lika säkra på vad de vill och envetna???

• Svar på tråden mkt stark vilja och ilska vid cirka 10 månader???
  • lurv

Japp!

Kotte blir 10 månader den 9:de och han vet också vad han vill. Han kan skrika sej blå när vi inte fattar vad han menar. Dock har det lugnat ner sej lite nu när han klarar av att gå. Här för vi en ständig kamp med sånt som är ajaj. Han river ut och vi plockar upp. Att städa med en sånt här energiknippe är lite som att skotta snö i snöstorm.

• solen

Ja, här har du en till! Min Leon är 9 snart 10 mån och är precis likadan. Från att vara den gulligaste sötaste i världen sätter han igång och blir den trilskate ungen i stan!!!
    Vi var i affären i går och då skulle han hålla i en sak från korgen och vägrade släppa den även när jag skulle betala, då började han gallskrika så den snälla damen gav tillbaka den direkt!!
    Vaaa, min unge brukar inte vara så här!!!!
    Alla kloka säger att det är e övergång!! Hoppas det!!!

• minimilla

Huj! Så kan vår Minja oxå vara! Hon lärde sig gå förra veckan, utan stöd, hon är oxå 10 mån!

Men då kan det tex gälla om vi tar en sak från henne eller säger "ajaj" till ngt.. Hon har börjat slå mig vilket hon aldrig tidigare gjort och ni kan tro att jag blir arg för här ska det inte slåss-----då kommer det en massa krokodiltårar från henne.

Ibland blir hpn även arg när hon ska äta och vägrar ta emot det och kan gå en hel dag utan att vilja äte ngn lagad mat! Suck....

Börjar trotsen redan??

• Tristan

Välkommen till desperata mammors klubb..............
    Vi borde få ersättning för allt vi har att tampas med dagarna igenom

• Vilmagbg

Jag skrev en tråd om samma sak i går. Max (11 mån) har förvandlats till ett ilsket litet bi. Jag och maken håller på att bli galna han blir arg för allt. När man ska klä på honom eller byta blöja blir det ramaskriiiii. För att inte tala om när man tar ngt i från honom som han inte får ha.

Känns (nästan) lite skönt att jag ska börja jobba om ett par veckor. Fast på jobbet har jag 17 små "vilddjur" så det blir inte lugnare precis.

Svar på tråden mkt stark vilja och ilska vid cirka 10 månader???