mammor till barn med celiaki del 3
Hej tjejer! Jag tar tag i saken och fortsätter här med vår tråd. Vi har ju blivit riktigt många nu och det är så kul! Välkommna gamla som nya celiakimammor och även ni mammor som själva har celiaki!!
Hej tjejer! Jag tar tag i saken och fortsätter här med vår tråd. Vi har ju blivit riktigt många nu och det är så kul! Välkommna gamla som nya celiakimammor och även ni mammor som själva har celiaki!!
Då kör vi så det ryker här med!!
Mamma till tre kottar: Lycka till med biopsin! Hoppas allt allt går bra! Vår Emma sövdes också. Mådde lite dåligt när hon vaknade, men efter lite läsk och chips var hon glad igen!!
Är vi borta och det bjuds på plockgodis så ger vi det till Emma, men här hemma försöker vi undvika det till henne. Svårt att veta hur man ska göra. Men som sagt vi undviker det i största möjlig mån.
Mamma till tre kottar: Instämmer med ovanstående! SKönt med diagnos, men jobbigt ändå. Man kommer snabbt in i det, men ibland kan jag fortfarande bli ledsen när det är kalas till exempel trots att det gått två år. Men Emma är så duktig. Lycka till och fråga oss!!
Ja, det verkade ju lite överdrivet på house.
Mamma till tre kottar: Nej, inte är det ett problem med celiaki. Det som är problem är att många i omgivningen är dåligt pålästa. Många tror sig veta vad det är, men då har de oftast bara uppfattningen om att det är vetemjöl som de inte får äta. Så har ialla fall jag upplevt det.
Nu är det snart dags för julbaket. Jag längtar och hoppas att mina glutenfria lussekatter blir lyckade i år igen.........
Gottekorven: Det är så olika symptom på glutenintolerans, men det låter som att det mycket väl kan vara det. Kräkte gjorde min dotter nämligen i mängder. Hon var dock inte förstoppad. Kontakta bvc och ge dig inte förrän du fått svar på vad problemet är.
Hej tjejer! Hur gör ni med julmust till era barn? Vi frågade vår dietist förra året och då sa hon att något glas iblan var helt ok.
Låter ju toppen bra!! Det är alltid kul att höra när det fungerar utomlands!!
Ja, när jag bakar som nu till jul tillexempel så blir det oftast bara glutenfritt. Lussekatter och pepparkakor. Ibland gör jag en sats lussekatter med vanligt mjöl också, men får se hur jag gör i år. Julgodiset är alltid glutenfritt och muffins på potatismjöl är ju mycket godare tycker jag!!