• Solstråla

Pangasius filé/hajmalsfilé

Fisken finns ju inte med i livsmedelverkets lista men är en odlad fisk.. så kan man äta den eller bör man undvika den? Jag älskar min pangasiusfilé

Kan inte förstå att jag faktiskt har plussat
  • Svar på tråden Pangasius filé/hajmalsfilé
  • listo

Käka på. Om den inte står med under fiskar som bör undvikas så kan du utgå från att den är helt okej.

Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • Solstråla

Lite så som jag kände också! Tack, då ska jag jag gotta ikväll med gott samvete

• Konvaljen

enligt livsmedelsverket ska du inte äta hajfisk...så då går ju pangasiusen tyvärr bort

• Lilla jag 89

Jo pangafilé är en slags hajmal. Jag tycker också väldigt mycket om den, men eftersom att jag läste på listan över mat jag "inte ska äta" så undviker jag den. Jag menar de finns så mycket annat gott man kan äta :D Bara att bläddra igenom kokboken så börjar de läskas i munnen över va goda saker det finns !

• Alle

Nu har ni fått något om bakfoten!

Pangasius är ingen haj, det är en sorts mal, och det är en sötvattensfisk - eller ett samlingsnamn på tre olika fiskar - och fritt fram att äta.

Att den heter hajmal beror på att den ser ut som en korsning haj/mal.

Däremot så ska man undvika havslevande rovfiskar - såsom just haj.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Solstråla

Alle, det är vad jag också fått för mig

Skönt att veta att man kan äta den firren i alla fall
    Men ska erkänna, att just nu så vill jag inte ens tänka tanken på mat Fundersam

• Alle
    Solstråla skrev 2007-10-23 11:27:37 följande:
    Alle, det är vad jag också fått för mig Skönt att veta att man kan äta den firren i alla fall Men ska erkänna, att just nu så vill jag inte ens tänka tanken på mat
    Den är jättegod, och eftersom jag bojkottar torsk så söker man alternativ.
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Solstråla
    Alle skrev 2007-10-23 15:06:49 följande:
    Den är jättegod, och eftersom jag bojkottar torsk så söker man alternativ.
    Jo, jag fullkomligt älskar pangasius och hokifilé men nu har illamåendet börjat så det blir väldigt mycket kex för mig *s*
Svar på tråden Pangasius filé/hajmalsfilé