• Moder07

Vilket kakel (färg och modell) till ek-kök med stensvart-färgad bänkskiva

Som rubriken lyder...

Har beställt köket nu från IKEA men kan inte komma på vilken modell och färg på kakel som passar till..

All hjälp tas tacksamt emot... köket kommer snart så måste fixa detta hyggligt fort

• Svar på tråden Vilket kakel (färg och modell) till ek-kök med stensvart-färgad bänkskiva
  • Frusna flickan

Till vårt ek-tidaholm satte jag ljus, nästan vit mosaik och hade också vita väggar i köket. Detta var skitsnyggt och fräscht till det moderna stuket och rostfria maskinerna..

En jag känner tog ett vit kakel i japansk stil, lite tegelstensformade fast större... Också skitnice.

Farligt att blanda in färger när ni redan har så mycket färg i och med träslaget och bänkskivan. Stilrent är bäst tycker jag. Då kommer allt till sin rätt.

• jazzen

hej ska oxå ha ett ek kök med en svart bänkskiva och jag funderar på ett vitt kakel i en liten stl, 5x5

• game set match

Vi har svart/grå mosaik - vilket jag tycker är snyggt. Det bryter även av bra mot de ljusa väggarna. Det ger ett enhetligt intryck och en viss tyngt i vårt annars superljusa kök/vardagsrum.

• Celice

Vi har oxå Ekkök med svart/stenmönstrad bänkskiva, till de grafitgrå kakel i 5x10 format, och punktbelysning under skåpen.

Liam Min underbara son!
  • CosmicCat

Vitt eller ljusgrått 10x10 med lite struktur på ytan tror jag blir jättesnyggt.

• Moder07

Vi har beställt alla vitvaror i rostfritt stål. Kommer ha en fondvägg på andra sidan köket som går i olika mörkgrå nyanser. Tänkte det skulle passa ihop, de andra väggarna kommer nog målas i väldigt ljusgrå färg som det känns just nu.

Ni har inga bilder att visa... och vad era förslag på kakel heter s.a.s så man kan ev hitta det på affären sen

• TingelingAnna

Blankt mörkgrönt kakel tycker jag.

• Moder07

nja mörkgrönt känns inte alls passande tycker jag... vill ha stilrent och att det går i samma färger, som berige eller grått eller så.. finns inget mörkgrönt alls så det funkar inte

• Quiz

Vi har satt ett mörkgrå/vit-beige/stenfärgat i köket. Är helnöjda.
    Har också en svart-melerad bänkskiva.

Kan lägga upp en bild om det är lite svårt att föreställa sig.

• Marinette

Hej. Vi har svart bankskiva, vita luckor, rostfritt, gragrona vaggar och vitgratt (marmor) kakel pa 1.5*3 cm. Det ar faktiskt fint!

• Marinette

Jag sag just att ni hade ek-kok, men jag tror pa vitgratt kakel i alla fall...

• Zabka

Vi har ett ekkök från Ballingslöv med svart granitskiva, och vi har ljusgrå marmorerad mosaik. Ser jättebra ut

• helleappel

vi kommer att ha ett ekkök från Myresjökök i vårt nya radhus. Till det kommer vi att ha grafitgrå kakel i strl 10x10 samt en svart bänkskiva. Kommer att bli så snyggt! Sen kommer vi att ha vita vitvaror (tyckte att det blev för mörkt med rostfritt), vitskimrande tapet och ekparkett.

• Quiz
    Moder07 skrev 2007-10-21 23:00:03 följande:
    Quiz: ja jag ser gärna bilder... supersnällt :D
    Ligger i mitt galleri nu.
  • MaddeK81

grått stenkakel är jättesnyggt till ek och svart! Har en kompis som har så i sitt kök och det ser verkligen enkelt och stilrent ut samtidigt som den grå setnen ger lite liv till ytan eftersom det inte är helt slätt och inte heller raka kanter. Rekomenderas!

• Fonzan

vi har ett vitt kök, men med ekbänkskiva, vi har rött kakel, bild finns...

Svar på tråden Vilket kakel (färg och modell) till ek-kök med stensvart-färgad bänkskiva