Romantiska Stockholm?
Jag och min pojkvän ska till Stockholm en helg i mitten av december. Finns det något romantiskt som ni tycker att man kan göra? :)
Jag och min pojkvän ska till Stockholm en helg i mitten av december. Finns det något romantiskt som ni tycker att man kan göra? :)
Gå en långpromenad på Djurgården om det är fint väder.
Gå och käka på nån mysig restaurang.
Julshoppa på NK.
Jag har total idétorka och ändå har jag bott i Sthlm hela livet. Lägger den här tråden i favoriter, för jag vill också veta vad man kan hitta på för romantiska saker i stan!
Promenera Monteliusvägen på söder. Börja vid slussen, och gå upp på Bastugatan sen finns det skyltar... Då har ni utsikt över hela gamla stan, riddarfjärden och speciellt vid 3-4 snåret när det börjar skymma och hela stan är LILA så är det den vackraste plats man kan vara på...
Sen avslutar ni promenaden på Skinnarviksberget och radiomasten där. Det är en fantastisk utsiktspunkt också.
Om det är dåligt väder så hoppa in på Centralbadet eller Sturebadet och bubbla lite eller ta en spabehandling för par innan ni går ut och äter gott...
Åhh, vilka bra förslag. :) Vilken är den trevligaste bion i stan då? Finns väl en hel del och välja på? Eller är det bara Sergels? Har Gröna Lund eller Skansen typ julmarkand eller så?
Skansen har nog julmarknad, tror att det kan finnas någon i gamla stan också. Många biografer ligger nära Sergel och du kan köpa biljetter till alla där. Sergel är ju inte så mysig men bra.
Men att gå på bio är väl inte romantiskt? Och det kan man ju göra var som helst! Skansen och Grönan har båda julmarknader.
Gamla Stans julmarknad på Stortorget är jättefin. Gå in i Storkyrkan också och vandra runt i gränderna...
Gott fika är inte heller fel om det är lite ruggigt väder, här är några förslag:
- Vetekatten, hörnan Kungsgatan/Klara Norra kyrkogata
- Blå Porten, Djurgården
- Hurtigs, Drottninggatan nära Centralbadet
- Wienerkonditoriet, Biblioteksgatan
Angående biograf så har ju Rigoletto den största salongen, byggnaden är gammla också. Saga är mysigast. Båda ligger centralt på Kungsgatan (inte långt från varandra!). Annars är Grand på Sveavägen väldigt fin efter sin renovering för några år sedan. Salong 1 där har en rad där man har massor av benutrymme!
någon som har lite fler förslag? på torsdag bär det av :)