• zingoalla

Dotter med nytagna hål i öronen

(hmm,i vilken tråd lägger man en sån här fråga?)

Har en dotter på 8 som tagit hål i öronen och om 3 veckor så är det dags att byta öronhänge för första gången.
    Nu undrar jag vad är bäst att byta till? Guld,silver eller vad för att minska risken att utveckla allergier.Kan själv bara ha guld.

Och när jag ändå är igång.Med vad rengör ni era guldörhängen?.jag byter sällan och tyvärr så är ju plopparna lite klöffsiga när jag väl byter.

• Svar på tråden Dotter med nytagna hål i öronen
  • Perry the Platypus

Kan tipsa om titanhängen. Det har min kompis som inte tål nåååånting annat.

Rengör med sprit.

Jag vet bäst!
  • Xarisma

Doms äger ju guld. Sen om hon inte tycker om gult guld kan man ju ta vitt, ser ut som silver.

Jag har åsnt där bad från guldfynd, en liten burk man typ lägger dom i

• Lillstrumpan 78

Ett tips är titanörhängen från Blomdahls system. Dessa örhängen är gjorda i samma material som kirurgiska instrument. Säljs både i guldaffärer och hos frisörer eller andra som tar hål i öron och näsa. Ett annat tips vid rengöring av öron och örhängen är att använda tvål och vatten till öron samt koka örhängena på spisen. Då blir de garanterat rena.Lycka till.

• pulmones

titan eller plast.

Det finns lika många olika åsikter som det finns människor!
  • jessicolors

Titan funkade inte på min överkänsliga dotter så det fick bli guldringar (utan ploppar alltså). De flesta tycker ändå att titan är bra så du får prova dig fram. Guld är iofs snyggare...

• Murloc

Titan är snyggare än guld.

• linjes

Min dotter fick guldringar funkar perfekt

Tvättar örhängen o öron med alsolsprit

• Mizz Turko

Guld (som är vackrast dessutom i min mening :D )

annars så satsar du på titan örhängen.

kan själv bara använda dessa 2 sorter

• jessicolors

Och smaken är som baken.

Murloc skrev 2007-10-22 09:00:10 följande:
    Titan är snyggare än guld.
  • zingoalla

oj,jag kan sammanfatta att det är titan eller guld som gäller iaf
    Får väl bli till att prova.
    Var får man tag på titanhängen då?merän Blomdahls.

• zingoalla

frågade i en guldsmedsaffär idag och expediten sa att man kunde ta silver,det var så pass testat nu förtiden så det skulle funka.Blev väldigt osäker så det belv inget handlat.

• stinamaria

Jag säger oxå titan. Jag har sammanlagt 19 hål på kroppen och har testat lite olika material och jag gillar titan bäst. Guld funkar med men jag tycker inte att det är lika snyggt.

Svar på tråden Dotter med nytagna hål i öronen