• KnutRut

Lidls kött!!!! Jag fattar inte

Hej!

Fick hem ett reklamblad från Lidl igår och det var 2 HELA sidor med kött som var så billigt. Överst stod det kvalitetskött!!!! Vaddå kvalitetskött, Soptippskött typ. Jag blir så arg på detta.

Aldrig mer Lidl. Då kastar man ju hellre ut på 1 hel varuvagn 2000 spänn än 2 hela varuvagnar på lidl för 2000.

Vad säger ni? Bojkottar ni?

• Svar på tråden Lidls kött!!!! Jag fattar inte
  • amathea

Bojkottar och bojkottar....
    Jag vill inte handla där... gav det en chans.. gick i butiken, men köpte inte ens nåt....
    Blev förskräckt över hur killen svabbade golven..
    *urk*
    Skvätte över frukt och allt.

Dessutom är jag emot hur hönsen, vars ägg dom säljer, blir behandlade. Och köttet blir injecerat med ett ämne så dom kommer runt salmonella-testerna, dom har ingen kundtoa osv...
    Näae.
    Jag gillar ica.
    Willys funkar ibland.

• Mamma Ia

Jag sätter inte min fot på Lidl....av flera olika anledningar!

• amathea

Mamma la

Kan du inte dela med dej?
    Jag vill gärna veta mer anledningar...

• Katja med skrutt

Lidl har dessutom USEL personalpolitik.........

• KnutRut

Mmmm precis, nää vi handlar på Willys och Coop.

• Mamma Ia

Amathea:
    På min ort har Lidl fått riktigt usel "reklam" ända sedan de öppnade här. De har dumpat gammal mjölk på otillåtna ställen, de har ruskigt usel personalpolitik, diskussionen om kundtoaletter, köttet, äggen....osv, osv. Nej, jag handlar överallt annars, men INTE där!

• KnutRut

Näää och här i Kumla, har det sålts chokladägg med alkohol i, vem fasen vågar handla där nu???

Hoppas att dom stänger skiten i kumla.

• SVejsan

Och COOP då; livsfarligt och oetiskt,
    di.se/Nyheter/%3a%2f%2fdi.se%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fO%3dIndex%26ArticleId%3d2005%5c03%5c08%5c136202

Och Netto är lika illa: www.aftonbladet.se/nyheter/0504/05/tabell_368.jpg

Och willys: expressen.se/index.jsp

De stora och leksaker: www.swedwatch.org/article/articleview/82/1/1

Och kängor höger och vänster (har ingen koppling till denna):
    mrhanaga.blogsome.com/2005/03/30/ica-coop-lurar-sina-kunder/http3A2F2Fwww.jinge.se2Findex.php3Fp3D749

Säger en som fick höra att grönsaksansvarige hos sitt lokala ICA slutade då han inte fick rensa undan sådana grönsaker som började bli dåliga.

Jag menar att man ska vara kritisk till precis allt som skrivs och vinklas i media. Klart som korvspad att det letas skit hos respektive kedja för att ge de badwill. Jag handlar både här och där som en kritisk konsument men att kategoriskt bara säga att .... eller .... är skit håller inte. Korv på lidl har inte sitt motstycke tex.
    Jag är glad att konkurrensen finns så att de stora drakarna åtminstone gör ansatser att sänka priser. Även om de gör bedrägliga priskampanjer som dom tvingas dra in (senast ICA!)
    Jag köper tex inte färskt kött eller köttfärs på LIDL heller, främst pga att ursprunget är diffust.
    Det är jättebra att saker skrivs då det kommer fram så det kan rättas till men att kategoriskt pga av enstaka saker säga så här är det skulle jag inte göra. Eftersom man har bekanta som jobbat på flera stora livmedelskedjor och kan berätta om hantering av matvaror...

Apropå chokladägg: www.fri-kopenskap.se/zino.aspx
    (Har ni tittat på pralinhörnan på ICA och COOP )

Diskussionsunderlag

• musli

nötfärsen vi köpte på lidl var det då inget fel på... var märkt med ursprungsland och allt annat nödvändigt precis som på ICA... har handlat MYCKET sämre kött på ICA tex....

• Gravid o Lycklig

Köttfärsen etc på Lidl kommer från samma ställe som det på Coop..

Coop har ju himla äcklig köttfärs...

• Maggi74

Jag brukar bara handla vichy-vatten där.......och det är helt OK!!! Men min väninna brukar handla deras blöjor "up & go", hon sa att de är precis lika bra som Libero´s (som hon BRUKADE handla), dessutom så är Lidl´s blöjor hälften så dyra.........
    Men jag tror inte att jag hade velat köpa deras färskvaror........

• Norrlandsmorsan

Nästan allt som LIDL har i sina frysdiskar ....ryser vi i våran familj av ...

däremot har det fina grönsaker och torrvaror...

Men köttprodukterna.............Huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

• SVejsan

Pizzor, räkor,färska grönsaker, smörgåspålägg, grönsaker är oftast mer prisvärda (högre kvalite) än ICA,Vivo eller coop, lokalt hos oss...

Oftast handlar vi ändå på ICA då de (Lidl) har för begränsat sortiment och vi är för lata för att springa runt mellan affärer varenda gång...

• Lossan

Jag har handlat där ett par gånger, men tycker de har så begränsat med varor, speciellt då jag är laktosintollerant och måste köpa speciella varor som inte finns där. Lättare att handla allt på ICA...

• Signatur

Håller mig utanför debatten i allt annat än att jag måste kommentera det där med alkohol i chokladägg. Det stod faktiskt på förpackningen att den innehöll alkohol. Man har väl ändå visst eget ansvar som konsument!

• Tossan79

Jag tycker att endel av deras varor är riktigt bra, andra helt okej, och endel sämre. Men i vilken affär är det inte så sist och slutligen? Man får lite göra ett urval som kund - själv köper vi blöjor, koffeinfritt kaffe, mörk choklad och endel andra bra grejer därifrån.

• norgesessan

vi har köpt blöjor där et par gånger, och leksaksbilar....annat köper jag inte....kött köper vi på citygross, det är den bästa köttaffären jag nånsinn har handlat i...det med sprit i chokladägget, lidl har inte ens tillåtelse att sälja det, det är då det saken handlar om? dom har haribo godis där också, det köpte jag en gång..jag köpte en äcklig choklad där, men det var nog bara for at jag inte är van med choklad med mjukt i.....

• Dino78

Köper dricka och en del frukt och grönt på Lidl, men inte kött/mejeri. Godis kan jag med köpa på Lidl. Dom dör ju inte av grejerna i Tyskland så det borde inte jag heller göra
    Men kött föredrar jag att köpa där det klart och tydligt står SVENSKT på.

• Emy

Jag älskar lidl här har jag då inte hört något dumt om dom, vet inte ens hur mycket jag skulle bry mig, jag gillar affären.

Svar på tråden Lidls kött!!!! Jag fattar inte