Inlägg från: SVejsan |Visa alla inlägg
  • SVejsan

Lidls kött!!!! Jag fattar inte

Och COOP då; livsfarligt och oetiskt,
    di.se/Nyheter/%3a%2f%2fdi.se%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fO%3dIndex%26ArticleId%3d2005%5c03%5c08%5c136202

Och Netto är lika illa: www.aftonbladet.se/nyheter/0504/05/tabell_368.jpg

Och willys: expressen.se/index.jsp

De stora och leksaker: www.swedwatch.org/article/articleview/82/1/1

Och kängor höger och vänster (har ingen koppling till denna):
    mrhanaga.blogsome.com/2005/03/30/ica-coop-lurar-sina-kunder/http3A2F2Fwww.jinge.se2Findex.php3Fp3D749

Säger en som fick höra att grönsaksansvarige hos sitt lokala ICA slutade då han inte fick rensa undan sådana grönsaker som började bli dåliga.

Jag menar att man ska vara kritisk till precis allt som skrivs och vinklas i media. Klart som korvspad att det letas skit hos respektive kedja för att ge de badwill. Jag handlar både här och där som en kritisk konsument men att kategoriskt bara säga att .... eller .... är skit håller inte. Korv på lidl har inte sitt motstycke tex.
    Jag är glad att konkurrensen finns så att de stora drakarna åtminstone gör ansatser att sänka priser. Även om de gör bedrägliga priskampanjer som dom tvingas dra in (senast ICA!)
    Jag köper tex inte färskt kött eller köttfärs på LIDL heller, främst pga att ursprunget är diffust.
    Det är jättebra att saker skrivs då det kommer fram så det kan rättas till men att kategoriskt pga av enstaka saker säga så här är det skulle jag inte göra. Eftersom man har bekanta som jobbat på flera stora livmedelskedjor och kan berätta om hantering av matvaror...

Apropå chokladägg: www.fri-kopenskap.se/zino.aspx
    (Har ni tittat på pralinhörnan på ICA och COOP )

Diskussionsunderlag

• SVejsan

Pizzor, räkor,färska grönsaker, smörgåspålägg, grönsaker är oftast mer prisvärda (högre kvalite) än ICA,Vivo eller coop, lokalt hos oss...

Oftast handlar vi ändå på ICA då de (Lidl) har för begränsat sortiment och vi är för lata för att springa runt mellan affärer varenda gång...

Svar på tråden Lidls kött!!!! Jag fattar inte