• beEMbe

Kalas för pojke på 8 år, vad e kul?

Snälla hjälp mig jag ska ha kalas för grabben som fyller 8 år. Vad är kul i denna ålder ? Jag funderar på att hyra en lokal och  att han ska bjuda hela klassen, ska vi ha nåt tema då? Andra funderingar är att hyra bowlingen och bjuda bara 10 barn eftersom det är lite dyrare, men jag kan inte bowla

Så ni med stora barn, ge mig hjälp!!

• Svar på tråden Kalas för pojke på 8 år, vad e kul?
  • bussfru

Kan dom simma?
    Sim-kalas
    Bowling-kalas är jättebra...
    Du behöver inte bowla själv.Det finns personal till det.
    Hyra en gympa lokal...
    kommunen har hand om det...
    Skatt-jakt i skogen funkar oxå
    Ha´det så roligt

• Vilhelmina

Vi gick ihop med en klasskompis och bjöd hela klassen till hyrd lokal (parkleken, det kostade bara några hundrai lokalhyra). Där hade vi kvällskalas med Disco. Mycket uppskattat. Det var inte så mycket disco-dans barnen emellan, men lekar med musik (disco-stop, t.ex,). Maskerad brukar också vara uppskattat.

• krammamma

Vad gillar din kille och när fyller han?
    Vad får det kosta?
    Gillar han pirater är ju det ett kul tema med sjörövarspett, piratsaft och tårta med döskalle på. O skattkarta och leta efter godisskatten. Finns ju guldpengar o en massa kul att ha i påsen. Kanske leka sätta ögat på piraten eller inte röra mark. Sjunga sjörövarsånger och göra rörelser till.....
    Inbjudningskort ritade som karta så de hittar hem till er, riva pappret ojämnt så det ser "gammalt" ut.

Gillar han att fiska kan man ju ta ett gäng med sej på fiskeutflykt. Bra att vara 1 vuxen/3 barn så de hinner få hjälp.
    Ta med fika, varm choklad och kanske ge varsit fiskedrag istället för godispåse.

eller en "leta reflex runda" nu när det börjar bli höst. Utrusta alla barnen m varsin ficklampa (som de kan få behålla) o ut och leta reflex. Gå en reflexrunda eller lägg en godispåse vid reflexen så de får gå på skattjakt.

• beEMbe

Krammamma vilka fina roliga tips, tack så mycket! Det får väl kosta ca 1500kr...är det för lite?

• Pillan79

Man kan ju låna/hyra nån gympasal och då bjuda in hela klassen. Min son ska på gympakalas på lördag...och han tycker att det ska bli riktigt kul.

• junimagi

Nej 1500 är absolut inte för lite tycker jag. Man kan ordna ett väldigt bra kalas för bra mycket mindre pengar än så men de krävs mer fantasi och planering

beEMbe skrev 2007-10-23 12:29:06 följande:
    Krammamma vilka fina roliga tips, tack så mycket! Det får väl kosta ca 1500kr...är det för lite?
  • beEMbe
    thoose skrev 2007-10-24 03:26:08 följande:
    fråga honom?!
    Såklart jag frågat honom!
    Men han verkar vilja ha det mesta och det har jag inte råd med
  • junimagi

Haha och det vet ju vi som har barb i den åldern hur det är...

beEMbe skrev 2007-11-03 13:35:19 följande:
    Såklart jag frågat honom! Men han verkar vilja ha det mesta och det har jag inte råd med
  • monica75

min son hade sitt kalas igår, han fyllde 8 år. Vi hade hyrt en lokal och han hade halloween party. Alla var utklädda och det var döskalletårta och bål med flytande ögon och blodiga avhuggna händer mm. Musik och lekar hade vi också, det var väldigt uppskattat.

Men en enklare variant är ju att boka kalas där dom ordnar allt från aktiviteter till fika. tex bowling finns ju lite olika beroende på vart man bor. Men då kostar det ju lite mer.

• junimagi

Kanske ska tillägga att när min son fyllde åtta år så fick han bjuda en vän till Gröna Lund där de fick varsitt åkband, mat och hundra kronor att ta lotter för. Det blev väldigt uppskatta kan jag säga. Dock är det ju inte säsong för det nu.

• CSAJ

Min son ska ha sitt 8 års kalas på Big bowl i Malmö..kostar 94 kr per person,överkomligt tycker jag!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Mina Älskade Barn ♥¸.?°´¯) ♥
  • beEMbe

Nu har han bestämt sig 14 barn i ....VARDAGSRUMMET... Det e ok men jag får lov att planera så att det ser ut som en discohall. Jag vet inte varför han vägrar ha det i en lokalmen som sagt det är ok och bara en gång om året

Tema ska vara spökfest, jag behöver tips på sånt och tips på lekar 2-3 stycken som inte e för töntiga

• Cezi

Lekar som Limbo går alltid hem, och den som vinner får ett litet pris.

gå runt stolarna leken till musik, händerna bakom ryggen och att de ska typ dansa fram så blir det inte så stelt.

• chicchan

När min lilla stora kille blev åtta hade han disco för 11 av vsina kompsar (vi lånade en mindre lokal). Det var riktigt roligt, trots att det kan bli lite rörigt om man inte styr upp det!

Svar på tråden Kalas för pojke på 8 år, vad e kul?