• fia sthlm

Väger muskler mer än fett?

ja det tror jag nog, jag har mycket muskler och har alltid vägt mycket det stämmer på alla jag vet med mycket muskler

• fia sthlm
    SnyggEric skrev 2007-10-22 09:33:06 följande:
    1 kg muskler väger lika mycket som 1 kg fett.
    hehe
  • fia sthlm
    Linda1976 skrev 2007-10-22 09:36:12 följande:
    Nja, ett kilo är ett kilo är ett kilo.Alltså en vältränad människa som väger 80 kilo ser alltså smalare ut än en otränad på 75 kilo.
    ja alltså väger muskler mer än fett
  • fia sthlm

men om man har 1 liter fett och 1 liter muskler så väger väl muskler mer?
    Det är väl mängden man måste väga??

• fia sthlm
    Linda1976 skrev 2007-10-22 09:43:22 följande:
    nu pratar du volym  - det är en annan sak än vikt.Ett kilo fett väger ju lika mycket som ett kilo muskler.
    jo men det är väl klart att 1 kg muskel och 1 kg fett väger lika mycket.
    I kg sand och 1 kg bomull väger ju oxå lika mycket isf?

Därför måste man väl se till volymen eller tänker jag fel?
    Frågan i ts är ju inte om 1 kg fett och 1 kg muskler väger lika mycket då är ju frågan onödig?
    Frågan är om muskler väger mer än fett, och samma mängd muskler och fett väger ju inte lika mycket?
  • fia sthlm
    CloudBerry skrev 2007-10-22 09:47:15 följande:
    Väger en otränad person 70 kilo och en vältränad person 70 kg så är den vältränade mycket smalare trots samma vikt.
    jepp
    Min man tex tränar inte men har massa muskler, nu är han normalsmal, platt mage men enligt bmi är han precis överviktig?
  • fia sthlm
    skorpionen80 skrev 2007-10-22 10:15:28 följande:
    fia sthlm skrev 2007-10-22 09:55:48 följande: Ja, klart man räknar så. 1 kg av allt väger ju lika mycket, så så kan man inte räkna.
    Ok bra.
    Verkade bara som att flera? verkar räkna i KG?
    Eftersom flera skrivit att 1 kg fett och 1 kg muskler väger lika mycket, och det är ju rätt solklart att 1 kg och 1 kg väger lika mycket?
Svar på tråden Väger muskler mer än fett?