• Madge

Sommar/höst föräldrar i Jönköping 2007

Dags för ny tråd!

23/4 Jenny, 28 år, Ekhagen, 3:e barnet, Pojke född 22/4

11/5 4 feb, Hilda född 11/5

6/6 Bella, 31 år, Vättersnäs, 2:a barnet, Flicka född 10/6
    25/6 Skrymta (Malin), 26år, Huskvarna (Öxnehaga), 1:a barnet, Pojke född 25/6

12/7 Bellyboo (Isabel), 22 år, Österängen, 1:a barnet, Flicka (Julia) född 7/7

13/7 nasse01, 33 år, Forserum, 2:a barnet, Pojke född 13/7
    17/7 Annki72, 35 år, Vaggeryd, 5:e barnet, Flicka (Lilly) född 3/8
    20/7 Calylite, 23 år, 1:a barnet (Flicka)
    21/7 Jeaxx77 (Jenny) 30år, Rosenlund,1a barnet. Flicka (Vilja) född 30/7.

10/8 Madge (Ulrika), 24 år, Österängen, 1:a barnet, Flicka (Alice) född 2/8
    15/8 Tjodeloo (Anna), 30 år,Öster, Flicka (Selma) född 19/8
    15/8 Tempo (Anna), 30 år, 2:a barnet, Flicka (Lilly) född 15/8
    21/8 Snappi81 1:a barnet, 26år, Tokarp, Pojke (Linus) född 8/8
    21/8 mitapita71 (Marita), 35 år, Jönköping Öster, 1 ängel + en flicka (Towa) född 28/8

7/9 Ottisen (Ida), 25 år, Habo, 2:a barnet (Hedvig född 15/9)
    10/9 Marsbaby (Angela), 32 år, Jönköping, 2:a barnet. Elisabeth (Lisa) född 22/9.
    13/9 Katarina med Leon, 29 år, Vättersnäs, (pojke född 9/9)
    13/9 Belagonia (Petra), 27 år, Skänkeberg, 2:a barnet (flicka född 16/9)
    14/9 Småbarnsliv (Linda), 27 år, Liljeholmen, 3:e barnet Elias född 17/9
    14/9 Henrik 31 år, Lerhagen, 2:a barnet
    18/9 Kirran, 29 år, Vättersnäs, 1:a barnet Matheo född 7/9
    20/9 Ärtis05(Malin) 36 år, Öxnehaga, 2:a barnet. flicka (Lina) född 6/9
    23/9 Muppelina, 25 år, 1:a barnet, Emma, född 22/9
    24/9 3e på g, 34 år, Lekeryd, 3:e barnet, Mimmi föddes 9/10

1/10 Nilwa (Åsa), 27 år, Torpa, 2:a & 3:e barnet (Maja & Molly) födda 18/9
    11/10 Inåå, 31 år, Bankeryd, 3:e barnet, Misa-Mi född 30/9
    15/10 Mussebus 30 år, Huskvarna (Har ett änglabarn sen tidigare så egentligen blir det barn nr 2)

Lite statistik:
    17 tjejer
    7 killar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-10 09:31:33:
    Fikatråden! www.familjeliv.se/Forum-11-239/m25390278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-30 18:34:27:
    Ny träfftråd!www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28316724.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 08:40:07:
    Nya träfftråden igen!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28316724.html

• Svar på tråden Sommar/höst föräldrar i Jönköping 2007
  • Småbarnsliv

Puffar & skriver lite så den kommer med i mina favoriter..
    Elias är nog lite sjuk
    Grymt gnällig, inget duger & nyser
    Annars är jag trött som fan..Men det känns som det inte är någon ovanlighet längre..     

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 och Elias 0709?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?
  • annki72

hej skriver lite jag oxå så jag får den som favoriter

Hinner inte vara inne så mycket nu när vi fixar med avloppet, har ju nu grävt upp källaren inne och trädgården ute..... så hrä är det tjockt med sand och betong damm inne just nu.

försöker städa lite varje dag så man kan gå på golvet.

Har varit sjuk i helgen, men är nu bättre som tur är har Lilly klarat sig

Hoppas att allt är bra med er alla!!!!

Kramar från mej!!!!!!

Mamma till 4 söner och en dotter som föddes 3/8 -07
  • Madge

Och jag börjar väl...

Hoppas ni haft en bra helg! Vi har varit och träffat en massa av sambons släktingar i Oxelösund och åkt långt med bilen. Det blir väldigt trångt packa in allt vad man behöver för tre dagars bortavaro + två katter i en sedan.. Men nu har Alice träffat sin faster och sina kusiner för första gången.
    Alice har sov så gott i bilen varje gång vi åkt . Så skönt!

Och nu vaknade Alice igen!

• Madge

Hmm, när jag började skriva, var det ingen som skrivit. Måste skriva snabbare

• Småbarnsliv

Madge: Ja det får du göra...

Är det någon mer som har ont i leder eller knän eller så här efter förlossningen.
    Har även börjat blöda igen klarrött..
    Fan vad surt, har inte ork med mer nu

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 och Elias 0709?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?
  • nasse01

Jag har ont i min höger tum led. Och i foten (förmodad gammal fotbollskada) och lite i bäckenet beroende på vad jag gör. Men har inte satt det i samband med förlossningen. Skulle jag det? Det konstigaste är foten att det har kommit tillbaka men men.
    Här är en till som inte hinner vara inloggad längre. Känns inte så kul att få 5 min här och 5 min där.
    Iförra veckan var jag inne på mitt jobb och lunchade och på vägen dit så skulle jag in på JP för att hämta vår kort som vi beställt. Det är ju inte de enklaste själv med barnvagn uppför deras trappa i hörnet och ingen dörröppnare. Och tro inte att de 2 damerna kan tänka sig hjälpa till att ens hålla dörren. Men men det gick det med.

• Tempo

Hej hopp! Nu har även jag hittat hit! Vad duktiga ni är på att ha koll när tråden dör, hur ser man det?

Nasse - åhhh, vad störande det är med tanter som inte hjälper till när man själv kämpar som en blå bara för att komma in genom dörren! Jag brukar demonstratvt säga "tack så mycket för hjälpen!". (Jag vet, jag är ganska barnslig men jag kan inte låta bli...)

Småbarnsliv - jobbigt med blödning... Ska det vara så eller är det mensen som kommit igång tidigt?

• Katarina m Leon o Matteo

Hallo damer!
    Vår helg har varit finfin! Fast jag är fortfarande inte klar med den där kvalitétsredovisningen *suckar*. Bion fungerade utmärkt, Matteo sov sig igenom hela föreställningen som var riktigt bra. Kan varmt rekomendera Råttatouille för er som vill se lite tecknat.
    Nåväl, nu til denna vecka! Idag ska vi hem till vänner och imorgon får vi nog lov att ta det lite lungt. Men på onsdag är det någon som har lust att hänga med upp till fjällstugan på sången där då? Jag ska dit med en vän och tänkte att några av er kanske också har lust att hänga på och kanske äta lite lunch efteråt också?! På torsdag skulle vi väl ev. ses på café pingst, eller hur?!

Madge, skönt att bilresorna fungerat bra! Lät som en mysig helg.

Småbarnsliv, hoppas Elias blir pigg snabbt igen!

Annki, låter jobbigt det där! Hoppas det går att fixa till snabbt för det är ju ingen hit med daglig grovstädning .

• Tempo

Katarina - jag hade tänkt gå till Fjällstugan på onsdag! Brukar gå när jag kan och det är trevligt, om än mycket folk. Kul att få lite sällskap!

• smurfliten

En liten fråga! Var hittar ni alla aktiviteter? inte för att jag vågar mig ut med mina omöjliga bebisar än men kan vara bra att veta!

här hemma håller jag på fullaste allvar på att bli tokig!!  både maja och molly vill sova på mig och det är ju ganska omöjligt för jag är inte så bred att dom kan ligga på mig båda två.. så fort man lägger dom i vagnen vaknar dom.. jag blir så trött!! är helt slut och klockan är bara 12.. suck!

♥ Emma 050623 ♥ Maja & Molly 070918 ♥
Svar på tråden Sommar/höst föräldrar i Jönköping 2007