• 0Love0

Hur många här har fått igånsättning pga

dels rädsla?I vilken vecka satte dom i gång?

• Svar på tråden Hur många här har fått igånsättning pga
  • Amliw

Hade en jobbig första förlossning och fick gå på amina samtal när jag vart gravid andra gången och då bestämdes att jag skulle bli igångsatt om bebisen inte kommit 1vecka efter bf. Men jag vart igångsatt redan på bf+5 alltså v 40+5

• SofiaD

Jag blev erbjuden att man skulle sätta igång mig v 38+0 om tappen var mogen för det.

♥♥♥Mina barn - mitt allt! Den 12 juli -07 kom han!♥♥♥
  • Millis1981

Jag har blivit igångsatt alla gånger pga av bla det, läs min blogg

• jakey

Jag är säkert jätte dum, men rädsla för vad? själva förlossningen? Hur hjälper det i så fall att bli igångsatt?värkarna blir ju värre när man blir igångsatt (i alla fall med dropp)än om det sker av sig själv...

• 0Love0
    jakey skrev 2007-10-28 15:50:25 följande:
    Jag är säkert jätte dum, men rädsla för vad? själva förlossningen? Hur hjälper det i så fall att bli igångsatt?värkarna blir ju värre när man blir igångsatt (i alla fall med dropp)än om det sker av sig själv...
    Det sägsatt värkarna blir värre men jag har hört dom som sagt att det är samma känsla som när det kommer i gång av sig sj.
  • SofiaD
    jakey skrev 2007-10-28 15:50:25 följande:
    Rädsla för snabb förlossning. Blir man igångsatt hinner man få bedövning åtminstone.. och det behöver inte bli värre att bli igångsatt i fall tappen är mogen för det!
    ♥♥♥Mina barn - mitt allt! Den 12 juli -07 kom han!♥♥♥
  • Konvaljen

Jag skulle gärna vilja bli det, men har mötts av total oförståelse från barnmorskor jag träffat.

jag är livrädd för förlossningen men känner att om jag visste när det satte igång så skulle det vara lättare för mig att hantera. Nu blir det inte så och det får gå ändå, vad har man för val liksom?

• linhen

Det är inte samma smärta att bli igångsatt helt omogen eller låta kroppen komma igång av sig själv. Det sista var för mig en smärtfri historia medan igångsättningen var traumatisk för både mig, barn och pappa.

• swemom

Jag ska få bli igångsatt nästa vecka om inte bebisen har tittat ut för han är så stor, min föra förlossning tog 27 tim och hon vägde 4250g och jag är en tjej på normala ca 50 kilo, men jag är redan öppen 2cm så vi hoppas på en spontan förlossning denna vecka. Bebisen vägde 3500g för en vecka sedan och då gjorde dom en svepning, ska göra en ny på onsdag, hoppas det går vägen denna gång

• Smilla75

Jag blev beviljad igångsättning istället för snitt, skulle göras 1 vecka efter BF om jag inte kommit igång. Belv dock igångsatt 2 veckor före BF pga havandeskapsförgiftning. Det var det värsta jag varit med om, tydligen blir igångsättningar mycket svårare än vanliga där värkarna får komma naturligt. Nu är jag gravid igen men hoppas verkligen slippa bli igångsatt!

Svar på tråden Hur många här har fått igånsättning pga