• Långbenopluto

Hur många timmar mellan måltider till barn mellan 1-3 år? (Läs TS)

Jag läste i en tidning att det ska gå 2,5 timme mellan måltiderna till barn mellan 1-3 år.

Min son är strax över 1 år och får mat ca 3-3,5 timme mellan. Tror inte jag får i honom mer/oftare...

Hur ofta ger ni era barn?

Mamma till Marcus och Isak
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många timmar mellan måltider till barn mellan 1-3 år? (Läs TS)
  • Juliasmamma

Har en 15-månaders som äter med 3 timmars mellanrum hela dagen...

8.00 frukost
    11.00 lunch
    14.00 mellanmål
    17.00 middag
    18.30 Välling
    19.00 sover

• Annamaja

låter ju helt knasigt ju, det äter dom ju inte på dagis. Då skulle dom ju inte göra annat än att äta.

• Mli79

Jag antar att dom räknar in mellanmålen som måltid - annars skulle det ju bli konstigt. Emma har drygt fyra timmar mellan de "lagade" målen och äter mellanmål däremellan, dvs 2 timmar. Röstade nog fel, klickade på 2,5h.

Hon skulle aldrig klara sig 4 timmar utan mat, det hoppas jag verkligen inte att dom kräver ¨på dagis!

♥ Emma 060705 ♥ Hugo070514 ♥
  • Långbenopluto
    Mli79 skrev 2007-10-22 12:18:46 följande:
    Jag antar att dom räknar in mellanmålen som måltid - annars skulle det ju bli konstigt. Emma har drygt fyra timmar mellan de "lagade" målen och äter mellanmål däremellan, dvs 2 timmar. Röstade nog fel, klickade på 2,5h.Hon skulle aldrig klara sig 4 timmar utan mat, det hoppas jag verkligen inte att dom kräver ¨på dagis!
    Hur många mellanmål äter din?

Min äter endast ett mellanmål kl 14.00...
    Mamma till Marcus och Isak
  • Guldskimmer

röstade på 3,5, men det varierar från dag till dag.

Tycker det låter lite väl kort med bara 2,5 h mellan mnåltiderna. Min son har fått med 3 h mellanrum sen han föddes. Nu när han är lite större blir det 3-4 timmar mellan

• Blå Flygare

Min dotter äter med 1½-3 timmars mellanrum. På dagis fick de införa fruktstund kl 10, för inga av barnen klarade sig hela 3½ timme från frukost till lunch, och det förstår jag!

• Mli79

Här är hennes cirkatider:

frukost  08:00
    mellanmål  10:30
    Lunch när hon vaknar vid typ 13:00
    mellanmål  15:00
    Middag 17:30
    Sen typ en smörgås vid 19:30 innan läggning.  Hon äter inte gröt eller välling.

♥ Emma 060705 ♥ Hugo070514 ♥
  • Önskan

Vår kille är två år och tre månader och äter såhär, så jag får väl rsöta på 2,5-3 timmar då.

7.30 Välling och smörgås
    9.30 Frukt
    11.00 lunch
    14-15 mellis
    17.30 middag
    19.00 välling

• Önskan

De räknar in mellanmålen men alla verkar ju inte äta frukt/mellis på förmiddagen. Jag kör efter hur de gör på dagis, smidiast så. Sen är det klart att det kan diffa ibland, men mer än tre timmar får det inte gå utan att äta nånting, då blir han sur och trumpen. Har sin mammas blodsockerhumör...

• MARIA99

Mira är 15 mån
    kl 7 välling
    kl 9 frukt
    kl 11 lunch
    kl13.30 mellanmål
    kl 16 middag
    kl 18.30 välling

Så 2- 2 1/2 timme mellan målen. De andra barnen på 4 & 6 år har samma tider .

Svar på tråden Hur många timmar mellan måltider till barn mellan 1-3 år? (Läs TS)