• Svar på tråden Fjunig om man är smal
  • Anonym

Inte för att vara sån men jag tycker nog du borde gå o prata med någon an din viktmani.... Du e verkligen inte fet, snart tvärtom... För smal eller lagom.....
    Jag e själv smal 55 kg till 167 (o folk säger jag e för smal) men ja trivs o jag e hårig.... va det sen beror på vet jag inte men visst viktnedgång är säkert en del..
    Rasade 25 kg på 6 mån

• Anonym

Okaj! Det var jue bra det... men du skrev du ville gå ner 5 kg för du är fet o då blev jag lite orolig :) för det är du verkligen inte

• Anonym

TS, du är inte anorektiskt smal. jag är jälv smal; 175 lång och väger 51 kg, har inga problem med fjun eller hår. Jag tror att det måste till ett rejält viktras för att bli "hårig" så som du menar - alltså anorexia-mager. Du är helt ok med din vikt i förhållande till din längd. Naturligtvis åt det smalare gardet, men inte sjukligt mager.

• meic

Jag rasade 10 kg för ett tag sen, är 181 cm och var nere på runt54 då blev jag fjunig som en anka... håller på att kämpa upp vikten igen, vilket är svårt!

• små fötter
    Charlotte87 skrev 2007-10-22 16:48:30 följande:
    jo men det vill jag ju med. :P
    Jag är 173 och vägde 48kg på inskrivningen på mvc för två veckor sen, jag hoppas på att gå upp i vikt nu eftersom jag är gravid Glad
    Två änglar i min mage - tre i himlen
  • Charlotte87

mmm ,. men jag har alltid vart mager så håren beror på det .
    vägde alltid 34 kilo osv förr.
    jaja bara man är nöjd

• Charlotte87

mmm ,. men jag har alltid vart mager så håren beror på det .
    vägde alltid 34 kilo osv förr.
    jaja bara man är nöjd

• knäppisen

om du väger 34 kg till 170 cm så är du inte bara smal utan sjuk. Vill du gå ner till 34 kg igen så SÖK HJÄLP. Innan det är försent.

• mariahammarberg
    Charlotte87 skrev 2007-10-22 14:59:20 följande:
    jaha Ok.. jag själv tycker jag är fet men det är jag inte säger alla. vill gärna gå ner typ 5 kilo.170 å väger väl typ 56- 57 vilket jag tycker är helt normalt. men alla säger att jag blitt grymmt mager
    Fjunen man får kallas lagunohår ell ngt likande. samma som för tidigt födda barn har. Ett sjukligt tecken.
    om man beräkar ditt BMI får man 19,4, fortfarande normalvikt men i nedre kanten. om du går ner 5kg till 51kg blir du underviktig, dvs BANTA inte

BMI

cm   kg BMI:     
    BMI-gränser

UNDERVIKT
    BMI under 18,5

NORMALVIKT
    BMI18,5 – 24,9

ÖVERVIKT
    BMI 25 – 29,9

FETMA
    BMI 30.0 och uppåt
  • mariahammarberg
    Charlotte87 skrev 2007-10-23 14:05:30 följande:
    nej jag vill inte gå ne rtill 34 men jag vä'gde det en gång i tiden ..
    du skrev i ett inlägg att du väger mellan 56-57kg och skulle kunna tänka dig att gå ner 5 kg. Även 5 kg skulle nog vara för mkt för din kropp.
    Om du vägt 34kg gissar jag på att du hade ngn form av ätstörning.
    Har en nära vän som haft anorexi och hennes viktfokusering försvinner aldrig....

Var rädd om dig!

( det är inte för att vara elak som vissa kan kommentera att du är "grymmt mager" som du själv sa i ett inlägg)
  • MansonDust

Hur kan man väga 34 kg & vara frisk ?

Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
  • Charlotte87

Nej men jag har alltid vart smal kan inte gå upp varesig jag äter massa godis elelr fet mat. jag älskar sunt mat & älskar att röra på mig oxå.

Svar på tråden Fjunig om man är smal