NODEJA`S babbeltråd.... gubbarna fortsätter!!!
åh nu blev det svårt att komma ihåg saker från gamla tråden, hakar på det ni skrivit om här i nya fina tråden
grattis smirre till huset! superkul! när är inflyttning?
här har vi gemensam ekonomi. vi borde ha ett gemensamt konto för just nu är det bara jobbigt att gå in hos den andra och föra över pengar om ens egna är slut. vi har heller ingen budget vilket gör att alla pengar bara rinner iväg. vi har inga egna pengar vilket verkar skönt för jag unnar mig aldrig nåt för jag tycker aldrig vi har pengar och så blir jag lite putt om J köper minsta lilla. fast det är ju också för att han "kostar" mkt mer i vanliga fall också; äter lunch ute varje dag, dator, datorprogram etc. usch måste ta tag i det här..
vi var på 10-månaderskontroll idag, klappar allas bebbar händerna? Vilmis var inte på humör att göra nåt sköterskan ville men jag tror hon bara klappat händerna en gång hemma. sen känns det inte som om hon fattar vem som är vem om man frågar henne. hon sa typ lampa en gång men sen har det varit tyst. eller inte tyst, hon snackar heeela tiden men inga ord man fattar eller att hon pekar och menar nåt med det hon säger.
det kommer väl men man kan ju aldrig sluta oroa sig när alla bebbar här inne springer omkring och snackar redan typ