åh, gud vad jag känner igen min man id et du skriver ts.
min man är 175 lång och väger 58 kg!!!!
för 2 år sedan var han överviktig och tog ett starkt tag i detta och gick ner 30 kg på 6 månader..vilket inte blev så bra i slutändan om jag ser tillbaka på det nu.
nu är han så nojjig över allt han stoppar i sig, han är manisk i sitt tränande. han joggar 30 min varje dag och gör runt 850 sit up VARJE DAG!
sen lyfter han vikter och gör armhävningar.
det han äter på vardagarna är 6 bananer(på jobbet) inget annat tills han kommer hem, då äter han 3 portioner fulkornsgröt med en burk lingonsylt, sen kanske runt 5 fibermackor med kalkon på. sen inget mer! på hela dagen är detta det ända han äter.. dricker gör han ju..nästan för mycket kanske runt 10 l vatten om dagen..sen häller han i sig linfrön för att han tror det hjälper att rensa ut det han har ätit..
men på helgerna är det anorlunda.. då är det godis,skräpmat å linande, men gisses vad dåligt han mår av det!han har extrema tvångstankar och måste fråga mig efter allt han stoppar i sig om han går upp i vikt och jag MÅSTE svara nej, annars fortsätter han å tjatar..i snitt kan det vara runt 30-40 ggr per dag som han frågar om han kommer gå upp i vikt.. och sen har han en grej med om att han måste spänna magmusklerna å räkna till 10 å då måste jag säga sluta.. och nej, det är inte mer fett på magen! det är oxå runt 30-40 ggr per dag!
han är inte tjock men ser nästan undernärd ut, typ som ett gambiabarn som inte får mat.. ändå äter han ju som en häst på helgerna! han kan alltså få i sig 18 pankakor med 3 dl grädde och en burk sylt! jag kan max få i mig 2 pankakor...