• Smurfas

Är Ecco Gore tex barnskor SMÅ i storleken?

Någon som vet?

• Svar på tråden Är Ecco Gore tex barnskor SMÅ i storleken?
  • ugglan

Jag har hört från flera håll att de är små i storlekarna. Svårt att mäta också eftersom sulan bak vid hälen går uppåt liksom.. Jag fick iallafall hjälp att prova ut till sonen i affären och det blev en storlek större än viking-skorna som vi även provade.

• Needy

ne jag tycker nog att de är lite stora i size..

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • Smurfas

Min tjejs fot mätte de till 11,5 cm och de rekomenderade oss att köpa st 23. Eftersom vi fick olika mått och råd i olika affärer blir jag bara lite osäker om vi köpt för stor sko... På sina sommarskor har hon nämligen haft st 20. Kommer du ihåg vad ni fick för mått på ditt barns fot och vilken storlek köpte ni?

• Smurfas

Ingen som kommer ihåg era mått som har köpt denna sko?

• linus

De är små i strl Ecco överlag.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias & Nelly ♥¸.?°´¯) ♥
  • SaramedM

Ja de är ganska små och framför allt smala i modellerna

• invo

Våran ecco affär är kanonbra, bara att ta med barn och mäta både fot och sko.
    Spelar väl ingen roll egentligen om de är stora eller små, alla skor och fötter mäts ju för att det ska bli perfekt.

• Smurfas

Jo fast vårt problem är ju att vi inte riktigt litar på att de mätte rätt eftersom vi fick andra mått i en annan butik...

Det var därför jag behövde lite råd

• Nalle Puh73

Minns jag rätt så var sonens Ecco 18 cm inuti och det blev storlek 29. Tycker dom verkar små i storlek då han har 27-28 på andra skor.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Maximus

Hej! Ett tips är att ta ur innersulan på skon och mäta mot foten.

• Smurfas

Maximus
    det var ett bra tips, det ska jag genast göra imorgon när hon vaknar! Får skämmas att jag inte tänkte på det själv...

• puzzla

Hej, visst är de ganska små i storleken. Jag köpte 22 som mäter 13,5 cm i innermått. Är foten 11,5 cm borde det räcka med 22.
    Puzzla

• Smurfas

Puzzla
    Tack för ditt svar. Jag blir nu lite säkrare på att vi köpt rätt storlek trots allt. När jag själv mäter får jag hennes fot (där den är som längst) till 12,2 cm. Och då blir ju faktiskt 13,5 cm i minsta laget när det är vinterskor. Man blir så lurad när man tittar på skon bara, den ser ju enorm ut jämfört med hennes lilla fot...

• VivviM

Vet inte vilken modell ni handlat ni som skrivit förut men min tjejs fot är ca 11,5 cm och vi blev rekommenderade i vår butik att hon inte kunde ha större än 21 då den mätte 13,5 cm så det känns inte som alla modeller är lika heller.... 2 cm större än foten ska räcka till ett barn i 1-3 års åldern då foten växer max 2 cm/år tydligen sa de i butiken....

Svar på tråden Är Ecco Gore tex barnskor SMÅ i storleken?