• Engla1983

Blodblåsor på blygdläpparna!!!!! Äckligt!

Jag är gravid i v 36 och upptäckte igår att jag har blodblåsor på blygdläpparna... kanske 10st i olika storlek... tryckte hål på en och det bara forsade blod, trots dettta ser den precis likadan ut nu... blodfylld och hemsk!!!! Nu e jag f-n trött på att va gravid... jag vill ha min fina bebis i famnen istället!!! Nån mer som haft detta?? Har aldrig hört talas om d innan....

• Svar på tråden Blodblåsor på blygdläpparna!!!!! Äckligt!
  • Bubblan78

Kan det inte vara hemorojder, det kan man få i slidöppningen också. Har en kompis, hon beskrev det som du beskriver det.

• Engla1983

Det e det kanske då... usch...
    Tack för svaret!

• AnniPanni

Det är inte en form av åderbråck du har då?

Jag har ett klassiskt hemkst åderbråck på ena blygdläppen. Alltså svullet, blått o alldeles bulligt. Är väl ca 3cm totalt. Det förvinner ju så fort trycket ifrån livmodern minskar (dvs efter bebis är ute). Inte så många som pratar om det men det är jättevanligt att man får det.
    Tryck inte hål utan låt det vara.

• Litenfyra

ja har precis samma. först trodde ja jag hade fått nåt slags födelsemärke...men d va blodblåsor! Inte så många men ändå äckligt!! Ibland försvinner dom o ibland ploppar nya upp. Är i v 34 nu så man ser ju inte så bra nu, men dom gör inte ont...örk!

• Engla1983

Nej, d gör inte alls ont... trodde oxå att jag fått nån slags prick bara... kände d i duschen... och fick kolla m spegel!

• Engla1983

man har ju lite mage i vägen... hehe

• Engla1983

Det är liksom inte en svullen ådra, utan alldeles runda blodfyllda prickar... som när man slår sig ordentligt m hammare på tummen tex...skönt att inte va ensam om d i alla fall...

• Litenfyra

ja undra varför man får det??? Är väl trycket neråt?? Har inte frågat BM... Hemoroider kan d väl inte va för dom gör väl ont??? Har aldrig haft så jag vet inte....

• metaldark angel

samma här! men de är mer som finnar, gör skita ont! när kommer bebisen?

• AnniPanni

ah men då är det säkert blodblåsor. Trycket är ju rätt så stort på allt nu så det är ju inte så konstigt egentligen. De borde ju förvinna sen när trycket minskar, precis som åderbråck gör

• Engla1983

Bebisen kommer 19 nov... =) Hoppas jag! Jag är väldigt svullen i kroppen och har en aning högt BT, dock ej HF... men min BM tycker inte att jag ska få gå över tiden! Känns bra!

Svar på tråden Blodblåsor på blygdläpparna!!!!! Äckligt!