• Tbulle

Produkt mot "frissigt" hår?

Har efter graviditererna fått en del friss i mitt fina långa raka hår. Dessutom är min son en "hårkille" och drar gärna av sin mammas hår på nätterna vilket resulterat i en hel del korta hårstån uppe på huvudet. Jag använder inga produkter i mitt hår och fönar håret ganska sällan.
    Jag behöver en produkt som 2lägger" ner hårstråna utan att det ser Fett ut eller tynger ner håret för mycket. Har hört talas om silikon... är det en produkt för mig som kan vara bra för mig med rakt hår? Vad kostar sådana produkter? Är novis i hårproduktdjungeln - hjälp!!

• Svar på tråden Produkt mot "frissigt" hår?
  • was

Fungerar inte vanligt skum tror du?

• was

Silikon i håret låter inte bra. Det var ett berömt schampoo som hade det på 80-talet och folk blev skalliga.

• Momento

Jag har frissigt hår och värre var det efter graviditet och amning, jag använder sunsilks gröna shampo och balsam och även deras produkt till håret för lockigt och frissigt hår. Fungerar bra för mig
    Kostar inte mer än vanliga shampo-produkter. Minns dock inte priset

• Emilio13

hej, det va samma med mig. min kille gillade också och dra av mig håret. så det blev kort lite här o där. :P

jag måste rekommendera en produkt från Björn Axén, repair serum heter den (silkesdroppar) det är den bästa produkt jag har använt. håret blir jätte lent, glansigt och mjukt och håret "lägger sig" Dessutom luktar håret gott och fräscht =)
    Den finns på Åhlèns vet jag iaf. kostar runt hundringen. Men det är det värt kan jag lova =)

• mimaer

Jag använder silikondroppar på både mig och dottern (hon är sex men har krulligt/frissigt/sockervaddigt hår, frisören rekomenderade det)
    Det är inget farligt,håret blir jättefint av det.. om man inte tar för mycket för då ser det fett ut..

De dropparna jag har kommer från Sebastian och kostade runt 300:- tror jag, det är jäääääääättedrygt och varar riktigt länge.. Vi har haft vår lilla flaska i ett år nu och där är ca 1/3 kvar, kan jag verkligen rekomendera!!

• Tbulle

Emilio13 -låter jättebra. När använder man den? Blir håret "tungt"2 av det? Bra pris!

mimaer - låter oxå bra, men lite dyrt. Då vill man ju gärna pröva innan. Har du också lockigt hår? Jag vill ju ha nåt som passar rak hår o det är skillnad har jag förstått.

• mimaer

Jag har SPIKRAKT hår, inte en enda lock.. Jo jag kanhålla med dig om att det är dyrt men somsagtså är det så drygt.. Jag tar 1 max 2 droppar tillmitt hår.. Dottern är lite mer "slösig" men det varar verkligen länge..

Tbulle skrev 2007-10-23 12:49:43 följande:
    mimaer - låter oxå bra, men lite dyrt. Då vill man ju gärna pröva innan. Har du också lockigt hår? Jag vill ju ha nåt som passar rak hår o det är skillnad har jag förstått.
  • Emilio13

ja det är jätte bra. man kan använda den i både blött och torrt hår. man behöver bara 2-3 droppar i. jag har i några droppar varje dag. nej håret blir inte "tungt" det blir luftigare, mjukt på nåt vis. alla som jag vet har provat den har fastnat för den.
    den passar alla hårtyper. speciellt dom som har lite "risigt" och torrt hår.

• luckysun

phc har en jättebra på Åhlens. Dn bästa jag någonsin använt och billigast med.

Köp den! Absolut prisvärd.
    Titta längst ner på den här hemsidan: www.ahlens.com/skonhet/phc/

• Strumpläst83
    mimaer skrev 2007-10-23 12:15:44 följande:
    Jag använder silikondroppar på både mig och dottern (hon är sex men har krulligt/frissigt/sockervaddigt hår, frisören rekomenderade det)Det är inget farligt,håret blir jättefint av det.. om man inte tar för mycket för då ser det fett ut..De dropparna jag har kommer från Sebastian och kostade runt 300:- tror jag, det är jäääääääättedrygt och varar riktigt länge.. Vi har haft vår lilla flaska i ett år nu och där är ca 1/3 kvar, kan jag verkligen rekomendera!!
    Ohhhh.... vart köper du den? *vill ha* mitt blonda afro-krull är är helt hopplöst!!
    Det ligger en bebis i mammas mage!!
  • mimaer

Jag köpte den hos min frisör! Här i vår stad så tror jag inte att det finns något varuhus som säljer den typ Åhlens men jag vet inte hur det är i större städer... Kolla med dig frisör hon/han vet säkert vart du kan fåtag i dem..
    Med erfarenhet vet jag att de här dropparna är perfekta för "blonda afrolockar" .. Hoppas att du kan hitta dem!! Lycka till!!

Strumpläst83 skrev 2007-10-24 03:46:26 följande:
    Ohhhh.... vart köper du den? *vill ha* mitt blonda afro-krull är är helt hopplöst!!
Svar på tråden Produkt mot "frissigt" hår?