• a queer star

Hårfärg...

Jag köpte hårfärg i går, tänkte färga håret.
    Men nu märkte jag att jag har några små sår i hårbotnen, eller ja bak i nacken... är det farligt at färga håret då?
    Har för mig att ma sa låta bli då, eller har jag fel då?

• Svar på tråden Hårfärg...
  • popcornplaya

Jag har förgat håret när jag haft sår, hände inget direkt farligt med mig förutom att det sved lite i såret. Det som kan hända är att man lättare får en alergisk reaktion eller att det kanske gör jätte ont och svider i såret. Så är du känslig så kanske du ska vänta lite till såren läkt.

a queer star skrev 2007-10-23 12:04:40 följande:

Jag köpte hårfärg i går, tänkte färga håret.Men nu märkte jag att jag har några små sår i hårbotnen, eller ja bak i nacken... är det farligt at färga håret då?Har för mig att ma sa låta bli då, eller har jag fel då?
  • a queer star

Jag har färgat när jag haft sår förut, men sved så in i helskota då, men annars va det ju iget som hände...men tänke att det kanske inte är så bra om det svider

popcornplaya skrev 2007-10-23 12:08:52 följande:
    Jag har förgat håret när jag haft sår, hände inget direkt farligt med mig förutom att det sved lite i såret. Det som kan hända är att man lättare får en alergisk reaktion eller att det kanske gör jätte ont och svider i såret. Så är du känslig så kanske du ska vänta lite till såren läkt.a queer star skrev 2007-10-23 12:04:40 följande:
  • AmandaPitkänen

jag har färgat trots småsår, det har svidit, men det har inte "hänt" nåt mer.

Svar på tråden Hårfärg...