• turia

brukar era barn dricka vätskeersättningen?

det rekommenderas ju ofta denna vätskeersättning- sonen totalratade denna när han nu har magsjuka.
    hjälpte inte ens att hälla i lite saft.
    Men jag förstår honom , det smakar ju äcklo..

• Svar på tråden brukar era barn dricka vätskeersättningen?
  • Blå Flygare

Har du köpt eller gör du egen? Jag blandar egen, och det dricker dottern. Vill inte ge köpesorten som har smakämnen (eller sötningsmedel som den ena sorten har!) Och dottern dricker av den.

Ger jag den varm och med saft i går den verkligen ner!

• Ninni68

Japp, smakar verkligen inte gott. När min son var magsjuk hällde jag i lite sån här babydryck och då gick det ner. Allra bäst var när vi hade varit inne på akuten och fått en spruta som vi kunde spruta in vätska i munnen på honom. Funkade toppenbra, han verkade inte tycka att det var särskilt obehagligt heller. Tror att man kan köpa sprutan på apoteket, man kan ge medicin med den också.

Annars sa sköterskan på barnakuten att när de är sjuka är det enda viktiga att de dricker, om det sen är söt saft får det väl vara det då.

• turia

jag har gett glass oxå.. isglass..

• pepan

Vi har också använt dossputan från apoteket. Fungerar hur bra som helst. När Elliot var riktigt magsjuk skulle han dricka lite var femte minut, så då var dossprutan perfekt. Nu när han är van med den går allt ner med den. Penicillin, alvedon och vätskeersättning.

Svar på tråden brukar era barn dricka vätskeersättningen?