Vagga eller spjälsäng...?..
eller båda? vad tycker ni är bäst att ha till barnet den första tiden?
eller båda? vad tycker ni är bäst att ha till barnet den första tiden?
spjälsäng kan du ju ha jäätte länge jämfört med vagga som dom växer ur rätt fort..
köp en spjäl och sätt på vussanlull"tassar"..så gungar den med!
ok,nu har jag ifs köpt båda två..men kan alltid spara vaggan =)
Ingenting. Det bästa är att ha beben hos isg i sängen. Spjälsäng är det mest onödiga jag någonsin köpt. Inte f-n ville jag att min fina bebis skall sova någonannanstans än hos mamma och pappa.
okej,men det där är ju olika vad man tycker. tänkte ha bebis sängen brevid vår stora säng. sambon sträcker gärna ut sig i sömnen
ja tiger sover ju iofrs mest i min säng också...men den e ju bra att ha.. vissa bebisar sover bättre i spjälen.. de gör tiger,när han väl somnat in där...
Har köpt spjälsäng, men kommer även ha en vagga... vet inte när bebin ska sova i den men vi har en iaf:P Det är ju olika det här med att ha barnen i sängen el inte. Jag tror att vi kommer tycka det är skönt att kunna bära över bebin när den somnat, och såklart kan man plocka över den till sängen när man känner för det....
Späjlsäng kommer vi använda, såå myys me spjälis me spjälskydd å täcke å boa me filtar å så...! :)
Vagga kan man ju bara ha en kortis.. säkert oxå mys men lite onödigt!
ok. jo,det är bra att ha båda kanske. vår bebis kommer säkert sova med oss i sängen också.
men jag tänkte ha vaggan i sovrummet så bebisen kan sova där på natten i samma rum som oss..och när man städar/vädrar sovrummet tänkte jag låta bebisen sova i sitt rum i spjälsängen..men det blir säkert inte som man planerar.så vi får se :)
va e de man säger...
"det blir aldrig som man tänkt sej"
Jag skulle aldrig köpa en vagga. Jag tycker att det är onödiga pengar. Däremot använder jag vagga eftersom det finns en i släkten, men annars skulle jag ta spjälsäng direkt.
jag beställde en vagga från mammarazzi..
ja precis det blir nästan aldrig som man tänkt sig med nånting.
Vi hade båda, vaggan stod i vardagsrummet och där låg hon på em kvällen när vi relaxade framför tv:n. Sen i spjälsängen på natten.
Var inga onödiga inköp...för våran tjej ville INTE ligga med oss i sängen, skrek som en stucken då..
Tänkte göra som du snuttan06, att ha vaggan i vardagsrummet.... jag skulle nog inte heller köpt en vagga men det är arvegods:P
HÅller med er, vi fick ärva vaggan av min syrra, hade nog aldrig köpte en själv.
Men den vart iaf välanvänd när vi fick en.
Precis som suttan06 så kommer vi ha en vagga i vardagsrummet och spjälsäng i sovrummet.
Hittade en billig på blocket som vi målat om.
hörde att en bekant till min sambo också har vaggan i vardagrummet när dom ser på tv,kanske är en bra idé!!
vi ska ha båda... eller en babykorg i vårat sovrum den första tiden sen får den spjälsängen :)
Kommer också att köra på båda tror jag. Vagga/babykorg i vårt sovrum för nattsömn och spjälsäng i barnets rum för dagssömn, så blir barnet sakta tryggt i sitt eget rum och det är lättare att slussa över sen.
beror lite på ekonomi kanske.
har man pengar är det väl helt ok att börja med vagga i några månader och sen köpa spjälis ....annars fungerar det bra med spjälis på en gång. Smaksak