tro hopp och kärlek skrev 2007-10-24 15:03:39 följande:
Hej! Ja tack för att du delade med dig av dina erfarenheter. Ja nu upptar all min tid till att vara orolig. Jag vill ej leva i ovisshet. Vill veta är jag gravid eller inte, sen vet jag att missfallsriskerna finns ju där ändå. Jag har varit gravid innan, ngr ggn, och de 9 månaderna är ju både på gott och ont
Ja precis, under de två veckorna då jag inte visste om jag skulle få misfall, om där inte ens fanns ett foster eller om det blivit ett ma var jag ett nervvrak, vi pratade inte ens om att jag var gravid. Det kändes som att om jag pratade om det, då skulle det bara gå fel =(
Så det var verkligen skönt att höra att doktorn såg ett embryo och ett litet hjärta som pickade på. Men såhär i efterhand är jag lite arg att jag inte fick se med egna ögon, han tittade rätt snabbt, mätte och grejjade, sen drog han bara ur vul-staven. Inte ens ett litet kort fick jag =(
Men men, jag skall böna och be min barnmorska nu på inskrivningen nästa vecka att jag skall få ett ul tidigare än vecka 18 som är standard. Får se hur snäll hon är =)