Arg som ett bi!!
får på fredagskvällen syn på kattungens öga, att det är lite rött och att det är som gult utanför ögat. ingt gult i ögat, men det gula ser ut som om det runnit. Det gula är dock under bägge ögonen medans det bara är ett öga som är irriterat.Visar detta för sambon men han ser inget.
Den dagen låter jag det va, dagen efter kan jag inte släppa det, och nu tjatar jag på sambon så mycket tills han också får syn på det.
Blir orolig.
vad göra..?
Ber om tips ..
" ring veterinär "
Ringer på måndagen igår alltså 20 stycken ingen tar på faktura.
Och jag har inte 1000 spen att slänga fram såhär dags i månaden..?
Ja menar knappt så man har 100 spenn slutet på månaden.
140 är allt jag har kvar i plånboken.. Lönen kommer 25:e på torsdag!
Ringer sista kliniken:
- Hej; jag tycker så synd om min katt unge
( och det gör jag , grät varje gång ja tittade på henne för ja inte kunde hjälpa henne. Kattungen ser inte ut att lida, hon studsar onmkring som en fotboll, dock gråter jag och tittar på henne för att jag inte har 1000 kr att slänga fram idag , nuuu!!
Jag säger att jag inte har 1000 spenn i fickan den 22 oktober liksom..? min förra lön var den 24 sep. Vad ska jag göra..?
Då har den jäkla kärringen " ursäkta " mage att säga såhär: Ja men du får helt enkelt låna utav någon, för det är ju inte bra att kattungen går omkring med det där tills på torsdag, nej men d fattar väl jag med..? Det är därför jag ringer...
Och sedan säger hon : ne tyvärr vi tar inte på faktura..? hahahaha
Vilket jäkla skämt!!!!!!!!!
vad ska jag göra.. skita fram pengarna?
hade ja kunnat skita pengar hade jag gjort de dagligen, så mkt som jag skiter ;)
( men jag blev såååå förbannad ) där sitter hon och låtsas bry sig, och har mage att be mig "låna " pengar, och att det inte e bra att vänta. men när man frågar om faktura säger hon näää det gör vi inte tyvärr.. bara kontant. Snacka om att man blir förbannad. Vi människor om vi blir sjuka så har vi faktura på sjukvården.
Är inte en katts liv värd det..?
Nu mår katten bra.. Och är livlig. Men tänk om det hade varit något extremt allvarligt..????
Och det var sbolut ingen som hade 1000 spenn att låna mig till min kattunge.
Så vi får helt enkelt vänta tills på fredag. jag gjorde det jag kunde iallfall jag använder ljummet vatten morgon och kväll och tvättar hennes ögon. Sedan torkar jag hennes ögon, och sedan köpte jag 54 kr sån Noviform salva receptfritt och använder den 2 grr dagligen..