• tiniz

Nån som gjort sin egen julgransstjärna?

Tänkte att jag nu när jag ska va hemma i 1,5 månad innan bebisen kommer, skulle göra min egna stjärna till toppen av vår kommande gran.

Tänkte bara kolla om det är nån av er som gjort en egen stjärna och som ville berätta hur ni gjorde??

• Svar på tråden Nån som gjort sin egen julgransstjärna?
  • TRUEHannapanna

hihi jag gjorde en som inte blev supersnygg men ändå.. ;) Jag andvände ståltråd ocvh glitter, blått och silver. Sen gjorde jag en stjärna av ståltråden och virade på glitter..

Tredje gången gilt??! Gravid i v 8 !
  • JagL8

Jag har inte gjort en egen, men kan berätta om förra julen när min man överraskade med sin egengjorda...

Vi var på Blomsterlandet och skulle köpa en Kungsgran för första gången. De är ju såå fina! Vi valde och valde ute på deras "utegård" där de hade granarna. Till slut kom det en kille ut och ropade "är det någon därute??" bara för att kontrollera att ingen skulle bli utelåst/inlåst där. Oj, hade vi valt så länge så det redan var stängningsdags? Vi rusade mot kassan med världens största gran och betalade. Höll aldrig på att få in granskrället i bilen. Väl hemma skulle vi försöka få ner granen i julgransfoten, men det visade sig att denna enorma kungsgran hade typ dubbelt så tjock fot som en vanlig gran, så vi stod ungefär i en timme och turades om i mörkret ute på altanen att försökta hugga loss bitar från stammen så den skulle få plats i "foten". När vi väl fått in granen på plats och hade klätt den så var den helt underbart vacker! Nu skulle bara stjärnan på plats. Jag har alltid velat ha en sån där spira istället för julstjärna så jag hade slängt bort våran guldstjärna. Mannen plockar då fram ur en gammal kartong en egengjord lucia av en toarulle och en flörtkula som huvud!! Den var vitmålad och hade ljust hår (gult garn). Den hade han gjort på dagis. Mycket stolt satte han den i toppen på granen! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, men lät den sitta där. Många beröm fick vi för vår fina gran, men många höjde på ögonbrynen när de fick se lucian i toppen!! Kanske vi ska ha den i år igen?

• tiniz

TRUEHannapanna:
    Ja, det var nåt sånt jag hade tänkt mig oxå!

JagL8:
    Kul historia!!
    Jo, vi har haft kungsgran så länge man har kunnat få tag på dem, och dem är ju såå fina som sagt. Den enda nackdelen är ju den tjocka foten och vi brukar få sitta typ 1-2 timmar varje år och såga o hugga för att få plats med den i vår fot. Men det är det värt! Tycker absolut att ni ska fortsätta ha denna "fina" lucia i toppen!

Svar på tråden Nån som gjort sin egen julgransstjärna?