• ellenagnes

Till alla oss som älskar mops

Tänkte vi kunde dela lite erfarenheter om våra älskade mopsar.

• Svar på tråden Till alla oss som älskar mops
  • Cilla R
    ellenagnes skrev 2007-11-01 18:55:14 följande:
    Jag ska hämta hem min lilla nu på lördag. Lite nervös är jag. Upfödaren berättade att det var den livligaste på länge. Hmmmmmmmm
    Ooo vad mysigt!
    Vilken uppfödare har du valt?
    Mamma till Néa och Ophelia!
  • gookie

Skulle vilja ha en mops igen, hade en när jag var liten. Han var tydligen extrem med andningen. Hade jättesvårt för att andas, nu när jag ser så här i efterhand så led han ju verkligen av detta Ni som har mopsar nu, har e era. Skulle vilja ha en som nästa hund men inte kul om det blir som med våran förra

• ellenagnes

Cilla R skrev 2007-11-01 18:58:13 följande:

Ooo vad mysigt!Vilken uppfödare har du valt?
    Valpen kommer från Pugwamps.
  • ellenagnes
    gookie skrev 2007-11-02 00:21:58 följande:
    Skulle vilja ha en mops igen, hade en när jag var liten. Han var tydligen extrem med andningen. Hade jättesvårt för att andas, nu när jag ser så här i efterhand så led han ju verkligen av detta Ni som har mopsar nu, har e era. Skulle vilja ha en som nästa hund men inte kul om det blir som med våran förra
    Detta med andningen är något som länge skrämt mig också. har hunden alvarliga problem med andningen så går det visst att operera bort nu. Det är väl gomseglet som är för låmgt. Vad jag förstog av boken Allt om mops.
  • Hundkär

Jag älskar också mops men har inte råd att köpa en nu pga att dom kostar ruskigt mycket pengar alla annonser jag har sett har varit på mellan 15-25 tusen!!!
    vad beror det på?

• Cilla R
    Hundkär skrev 2007-11-02 21:21:30 följande:
    Jag älskar också mops men har inte råd att köpa en nu pga att dom kostar ruskigt mycket pengar alla annonser jag har sett har varit på mellan 15-25 tusen!!!vad beror det på?
    Seriösa mopsuppfödare tar SÄLLAN över 15 000 för sina mopsar. De annonser du sett är förmodligen smuggelhundar, de försöker nämligen få ut så mycket som möjligt för hundarna.
  • kattengustav

Alla mopsvalpar jag sett på blocket som ex. har kostat run 17 000, har aldrig sett några mopsvalpar under 15 000 kr. Och då är det även hos seriösa uppfödare i Sverige och inte importerat.

Cilla R skrev 2007-11-03 09:10:55 följande:

Seriösa mopsuppfödare tar SÄLLAN över 15 000 för sina mopsar. De annonser du sett är förmodligen smuggelhundar, de försöker nämligen få ut så mycket som möjligt för hundarna.
  • Cilla R
    kattengustav skrev 2007-11-03 09:48:55 följande:
    Alla mopsvalpar jag sett på blocket som ex. har kostat run 17 000, har aldrig sett några mopsvalpar under 15 000 kr. Och då är det även hos seriösa uppfödare i Sverige och inte importerat.Cilla R skrev 2007-11-03 09:10:55 följande:
    Men på Blocket cirkulerar ju massor med importhundar även om det inte står direkt i annonsen.
  • kattengustav

Ja, men inte dom som är ute nu. Inte dom jag har tittat på.
    Och blocket var bara ett ex utav många.

Cilla R skrev 2007-11-03 10:01:21 följande:

Men på Blocket cirkulerar ju massor med importhundar även om det inte står direkt i annonsen.
Svar på tråden Till alla oss som älskar mops