• eleonore

Ful hårfärg efter färgning-vad göra?

Jag har nyligen färgat håret, och det blev riktigt illa. Är det bara att färga om håret igen med en annan färg, eller måste man få bort färgen i håret på nåt sätt innan?
    Jag är gravid, så det var antagligen därför det blev så jäkla fult.

• Svar på tråden Ful hårfärg efter färgning-vad göra?
  • W W

hihi, låter lite som jag.. jag lyckades verkligen den här gången.. jag skulle ha svart o röd hårfärg.. lyckades köpa svart med lila effekter o rött med lila nyanser.. såg det när jag blandat till färgen o trodde inte att det skulle bli så illa.. blev dock inte alls bra..
    men nu 10 dagar senare så känns det lite bättre.. jag har växt in i min nya lila hårfärg..

• eleonore

Fast jag har haft min hårfärg nu i snart 2 veckor, och det ser fortfarande hemskt ut. Nästan värre. Jag är nog 10 olika färger i håret :(
    Trot du att man bara kan färga om det utan att göra nåt innan?

• novaevelina

hehe nejdå, det beror lite på vad du hade för färg innan och vilken du valde?

• W W

du kan ju prova färga om det men det är ju inte säkert att det blir bra andra gången heller.. kanske bättre att gå till frisören o låta denne göra det istället..

• Mochride

Jag tror det är bäst att du går till en frisör så de kan hjälpa dig. Kanske behöver du göra en avfärgning innan du färgar håret igen.

• Gestilja

Vad har du för färg nu på håret? Ljust mörkt, röda toner i?

• eleonore

Jag vill ju helst slippa gå till en frisör, det blir ju så jäkla dyrt. Det är rött med kopparfärgade slingor i (det skulle bli brunt med ljusa slingor). Jag testar nog att färga om det, och blir det inte bra då, så får jag nog gå till en frisör iallafall

• HelleGbg

så fort man frågar råd om hår här blir man alltid hänvisad tgill frisör-.--man kan faktiskt göra grejer hemma också.....

ts: köp en hasselbrun eller kanske tom chokladbrun färg o släng i hela håret..ta slingorna efter hand...

• eleonore

HelleGbg-Tack så mycket. Det ska jag göra.

Svar på tråden Ful hårfärg efter färgning-vad göra?