Inlägg från: Seldonia |Visa alla inlägg
  • Seldonia

amning

Min dotter var inte prematur, men tillväxthämmad och sjuk så jag kanske får sticka in?
    Trots att jag har (enligt personalen på neo) "perfekta" bröst för amning, så fick vi inte till det. De enda gångerna det fungerade skapligt var när jag satte dit en amningsnapp. Ett superbra hjälpmedel om du frågar mig!

Jag hade det jobbigt med en massa folk som tyckte och "visste" en massa, och så var jag för påverkad av allt för att orka säga åt dem att lämna oss ifred lite så att vi fick klura ut det på egen hand. (hon hade sond, så hon svalt inte även om det kom lite mjölk från mig) Nu hoppas jag att jag är tuffare nästa gång OM det blir något liknande igen.
    Så från mig får du bara höra stå på dig! Du vet vad som funkar för dig och din pojke! De andra får tycka vad de vill, men behöver inte säga det till dig om du inte ber dem om det.

Sen ska man inte dräpa sig för att få igång amningen om det inte alls vill sig. Jag gick över till ersättning sen, och det fungerade jättebra. Min flicka är en glad och fin 11-månaders trots att hon fått lite bröstmjölk.

Svar på tråden amning