• Anonym

Alkohol, röka, snus och mat?!

Jag vet inte vart min tråd hör hemma riktigt. Jag har under en tid missbrukat alkohol och det har gjorts en utredning och jag har ett beroende. Jag har försökt och lyckats rätt bra med att avstå från alkohol helt i snart två månader. Jag har gått upp i vikt då jag börjat äta endel istället.

Nu till saken, i några dagar har jag haft sådant sug efter att bara få röka... men jag vill inte, det luktar äckligt och ja, inte bra helt enkelt. Idag köpte jag dock snus, med eucalyptus och gud så gott det var... Det måtte ju faktiskt vara bättre (även om det inte är bra) att stoppa en snus under läppen än att jag ska ta till något annat. Har inte talat om detta för min sambo.

Jag har vart grinig och känslig... känns bra att ha något att ta till snusen istället... Någon kommentar? Någon som kännt likadant?

• Svar på tråden Alkohol, röka, snus och mat?!
  • Anonym

Ingen som känt desamma eller bara har nån kommentar om det är en normal känsla?

• Anonym

Duktigt av dig att inte dricka. Och även att du håller dig borta från cancer-pinnar, snus är ju inte lika farligt som cigg så, snusa på du bara, om det får dig att känna dig bättre så varför inte. Men jag tycker du ska snusa BARA när du verkligen känner för det, inte bara för att göra liksom. Aldrig kul med ett beroende!
    Lycka till med allt!

Svar på tråden Alkohol, röka, snus och mat?!