• piixelslyna

Hjälp mig med nyttig och god mat!

Jag är just nu sååå inne på att kebabtallrik till lunch. Men jag vill inte! Jag får inte! Jag ska inte! (Ser ni att jag försöker intala mig själv det?)

Bomba mig istället på nyttig, god och bra mat istället!

Jag ska klara dagen!

• Svar på tråden Hjälp mig med nyttig och god mat!
  • Juno

Fast korv och remulardsås är väl inte så nyttigt

Vad säger du om

Grillad kyckling med favoritgrönsakerna, smaksatt creme fraiche och en bit bröd

Laxburgare med potatismos och broccoli

Rostbiffmacka med kall sås på yoghurt och dionsenap, rostad lök och sallad, tomat och paprika

Bakad potatis med Keso fet, sallad, rivna morötter och röda bönor

?

Eller en kebabtallrik med ris eller utan pommes, och såsen i en skål så att du kan ta så lite du vill. Köttet och grönsakerna är det inget fel på

• Liselottang

Linsgryta gjord på röda linser med vitlöksbröd till?

Rotsaksmix i ugnen?

• piixelslyna

Åh, smart! Jag kan ta ris istället för pommes och be om liiite sås! Då får jag ändå det jag vill ha fast med lite ändringar.

• TerrorMorsan

köp viktväktranas kokbok, jättebra o goda recept annnars kan du byta ut mot fullkornsprodukterm ex ris, pasta,,,,,fisk är alltid bra

här ska det stå något fyndigt och klokt så alla ser
  • TerrorMorsan

sen kan du steka i olja, smör o rapsolja är jättebra, kanske ta mindre portioner med mer grönsaker till?

här ska det stå något fyndigt och klokt så alla ser
  • Fia Lundbom

Nyttigt och gott är kycklingfile och grönsaker.
    Vill du ha ris/pasta kan du ju ta lite mindre av det.

Kebabköttet är inte speciellt nyttigt - men visst är kebabsallad bättre än med pommes.
    Vitlökssåsen lär också vara rätt kaloririk.

• Nikhita

Jag brukar göra kebabsallad hemma också. Jättegott!
    Det är just kombinationen av dåliga kolhydrater med fett som är dålig, så då är grönsaker till kebaben bättre.

Finns alla möjliga goda sallader man kan göra :)

Svar på tråden Hjälp mig med nyttig och god mat!