Kan jag bestämma att hon inte får komma? (långt)
Hej!
Bor ihop med min dotter, hon bor här hela tiden, min sambo, snart en bebis och sen sambons två barn, fast de bor här lite mindre än varannan vecka.
Det funkar bra, lite trångt ibland bara, men det är okej...=)
Nu är det så att barnens mamma avskyr mig, eller hon har avskytt varenda tjej sambon har haft sen de skildes för typ sex år sen.
Vet inte direkt anledningen, förmodligen för att jag är tio år yngre än henne och att barnen gillar mig.
Jag antar att hon tror att jag inte kan ta hand om barn heller, även fast jag har hjälpt till med syrrans barn sen jag var tio, jobbat på dagis samt gått kurser i barnkunskap.
Och sen har jag ju en egen dotter på sex år också så jag tvivlar inte på att jag inte kan ta hand om barn om man säger så.
Hon vill helst inte att jag är själv med hennes barn, när min sambo jobbar och det är barnens vecka här så tycker hon hellre att barnen är på fritids och dagis än hemma med mig i nån timme innan sambon kommer hem...
Jaja, nu till saken... Jag tycker inte om henne heller direkt för hon klagar på precis allt, vad min sambo har för kläder, vad han köper för kläder till barnen, vad vi gör med barnen, vad vi gör när barnen inte här, hur vårt hem ser ut...hon kallar området vi bor i för tattarområde, köper vi billiga kläder är vi patrask, folk vi umgås med är ju inte "normala", hon har tillochmed klagat på vad min dotter har för kläder på mig.
Dessutom är hon ordförande för en förening här för föräldrar, och även de föräldarna som är med i föreningen snackar hon skit om.
Hon kan komma hit och knacka på och kliva rakt in och skälla ut sambon för nåt och samtidigt passa på att kommentera hur fult vi har det hemma.
Det värsta är att hon klagar på honom inför barnen så nu vill inte jag att hon kommer hit.
Vill hon något så kan hon ringa till sambon, vill hon lämna nån grej kan sambon möta upp henne på parkeringen istället eller hämta hos henne, det är liksom inga problem.
Sambon har sagt till henne att hon inte ska komma hit utan att ringa ifall hon bara ska hålla på och klaga men ändå är hon här och knackar på minst en gång i veckan.
Förmodligen för att hon är nyfiken...
Jag har sagt till sambon att han kan säga åt henne att JAG bor här också och ska man uppföra sig jävligt illa när man är här så är man inte välkommen, fast han säger aldrig så till henne.
Jag skulle helst av allt nästa gång hon knackar på öppna dörren och säga att "Du är inte välkommen hit, vill du prata med ****(sambons namn) eller barnen så kan du ringa, Hejdå!".
Men...kan jag göra så?
Är det rätt anser ni?
Det känns så dubbelt liksom eftersom jag känner mig som den elaka styvmodern som kör ut barnens mamma, men samtidigt bor ju jag här också och mår dåligt av hennes spydigheter.
Det hade ju självklart varit annorlunda ifall hon hade varit trevlig, hade mer än gärna haft en bra relation med bonusbarnens mamma men det går förmodligen inte med henne.