• Twisted Angel

Trött jag blir! *Tradera*

Har säljaren tagit ut för mycket i porto så ska man självklart ha pengar tillbaka. Jag har oxå varit med om säljare som tagit ut för mycket, o.s.v.

Har även för en månad sen ungefär köpt saker från 2 säljare som jag fortfarande inte fått nån vara ifrån. Såg att båda var avstängda. Man blir så arg och besviken när man blir lurad. Har nog totalt blivit lurad på 500-600:-. *sucka*

Om man själv köper saker och många av frimärkena är ostämplade. Vad är felet med att använda dem då? Ska man kasta frimärken för 100-tals kronor om de går att använda igen BARA för att det är "dålig stil" att inte köpa nya?!

• Twisted Angel
    zasata skrev 2007-11-03 19:48:09 följande:
    säljer också på tradera, självkalrt är det bara att skicka ett mail och säga att hon har fått för mycket porto och fråga vilket kontonummer du har så man kan föra över tillbaka.det där med att använda samma frimärken en gång till har jag aldrig gjort, alla har alltid varit stämplade för mig. och på tradera grejer tycker jag nog man ska köpa nya då köparen betalt för det. annars kan man ju vara shysts och "bjuda" på dom. locka kunder med "gratis frakt" om man har sådana frimärken då blir ju auktionen högre.
    Många av de paket jag får hem har inte stämplade frimärken. Då använder jag dem om jag säljer något. Det är ju ändå JAG som betalat för dem från början. Summan på frimärkena som jag betalat sen förut och använder igen, är samma som summan på porto som min köpare betalat. Så det blir ju jämt ut!
  • Twisted Angel
    Dinturiel skrev 2007-11-03 19:16:11 följande:
    Man säljer inte saker på tradera för att göra vinst på det. Eller?
    Klart man säljer saker för att få in pengar.  Och även såklart bli av med saker man inte använder/har plats för...
  • Twisted Angel
    Småbarnsliv skrev 2007-11-06 16:12:54 följande:
    hur återanvänder man sådana frimärken?tejpar??
    Jo tejp över bara.
  • Twisted Angel
    LillemorR skrev 2007-11-06 17:39:09 följande:
    Jag vann en aktion för 7 kr och har inte hört av säljaren...tror att hon har satt ut den igen och hoppas på att den går för mer..En annan gång så frågade jag säljaren hur det kunnde bli så mycket i frakt som hon påstod men fick inget svar trots flera mail med samma innehåll..fråga...Tillslut får jag ett mail där säljaren är hotfull och sätter sedan negativt på mig och påstår att jag inte betalt fast hon hade mailat flera gånger...Men i verkligheten så hade hon inte svarat på mina mail och givetvis så betalar jag inget när jag inte får någe svar tillbaka..Det tycker jag är lågt...
    Det är dåligt... Ibland kan dock mail komma bort. Men det verkar ju konstigt om nu ALLA hennes mail och ALLA dina kommit bort. Jag skulle inte tro på det!
  • Twisted Angel
    Småbarnsliv skrev 2007-11-06 17:45:42 följande:
    hur fasen ångar man frimärken?     
    Jag gör inte det...

Men du håller brevet/kuveret över varmt vatten som ångar, och det i sin tur gör att klistret på frimärket släpper.
  • Twisted Angel

Jag förstår om ni är less på oärliga människor!

• Twisted Angel
    Ticktackuck skrev 2007-11-06 18:19:27 följande:
    Jag fick ett negativt omdömme av en man, eftersom hans vara inte kom dagen efter han satt in pengarna till mig.EN DAG!Han fick dem fyra dagar efter betalning. Till saken hör att han väntat tio dagar med att betala!Så alla som har negativa omdömmen är inte rötägg!
    Men gud... vilken idiot! Då blir man sur, när man får sånt omdöme! Skrikandes
  • Twisted Angel
    Ticktackuck skrev 2007-11-06 18:19:27 följande:
    Jag fick ett negativt omdömme av en man, eftersom hans vara inte kom dagen efter han satt in pengarna till mig.EN DAG!Han fick dem fyra dagar efter betalning. Till saken hör att han väntat tio dagar med att betala!Så alla som har negativa omdömmen är inte rötägg!
    Förresten, så har väl de flesta inte möjlighet att springa till posten på en gång pengarna kommit. Spån finns det ju... *sucka*
  • Twisted Angel
    Gravid2010 skrev 2007-11-08 12:54:20 följande:
    Diskussionen om att återanvända eller att använda rabatterade eller billigare frimärken är rent utsagt LÖJLIG. Det är fri prissättning på postens valörlösa frimärken. MEN det kostar si och så mycket att skicka ett paket lr brev. (5.50 och uppåt.)Sen är det helt upp till mig vart jag köper mina frimärken. Kanske köper jag dem på den lokala kvartersbutiken å då kostar de 6kr per frimärke, men om jag köper 100 st eller 1000 st så kanske de bara kostar 4kr per frimärke. Frakten blir ändå detsamma. Dvs efter postens porto. Om jag köper 1000 frimärken så ligger jag också ute med mycket pengar...Tänk om jag får 1000 frimärken i present av min sambo då..(som han samlat på sig genom åren) Betyder det att frakten ska bli gratis för alla då??? Vilket resonemang..Jag hoppas ni inser det tokiga i resonemanget..Fortsätt återvinn ostämplade frimärken och skit i snåljåparna! *asg*
    Äntligen nån vettig person... Det var bra sagt det sista, haha.
Svar på tråden Trött jag blir! *Tradera*