Varför klä sin pojk i tjejkläder????
Jag förstår verkligen inte varför det finns kläder som vissa barn inte kan ha pga att kön. Jag tycker det är skitbra att man får ha det som man vill och gillar.
Jag skrev en tråd tidigare om detta och ville ha svar på varför vissa tycker att det är fel att en tjej har t ex bilar på tröjan och gröna och blå byxor. Alla som svarade höll med mig, ingen kom med något motiv till varför det skulle vara fel.
Min sambo brukar säga att han inte tycker vissa namn är ok på vårt barn som föds i feb. Motiveringen är att barnet kommer att bli mobbat. Jag brukar säga att det är upp till oss som föräldrar att lära vårt barn hur man handskas med omvärlden och att se till att vårt barn blir starkt och självsäkert och att inte vara rädd för individualitet. Jag tror nämligen inte att barn som går emot strömmen, varken ifråga om kläder eller namn eller åsikter, blir de som mobbar. De som mobbar är de som inte vågar säga ifrån, som inte tror på sig själva och som inte vågar sticka ut från gruppen.
Vad är alla så rädda för när det gäller "könsöverskridande" färger? Är mobbing det ni är rädda för? Då finns det bättre sätt att bemöta elaka barn än att göra era egna barn till en gruppen.