Inlägg från: almn |Visa alla inlägg
  • almn

Varför klä sin pojk i tjejkläder????

Håller med ts.

Man får ju begränsa liite.
    Givetvis har ju barnet något att
    säga till om också.

Men sen att klä sitt pojk-eller flickbarn helt i rosa(flickkläder) reps blått (pojkkläder)
    bara för att få ut sin egna åskit, genom att då använda det stackars barnet är ganska så onödigt.

Det är så jag ser det. Barnet vill har inte dem tankarna som föräldrarna har.

"Jag ska minsann ha rosa o glitter på mig idag för att visa att vi pojkar visst kan ha tjejkläder"

Nä, då kan man ju själv klä sig i manskläder/kvinnokläder för att få fram det.

• almn
    Morbid Mistress skrev 2007-10-25 15:04:37 följande:
    Varför tar man förresten för givet att det handlar om någon form av statement från föräldrarnas sida när det gäller att inte könskoda barn? Varför inte se det som att man handlar kläder man tycker är fina?
    Men det måste ju ligga något bakom.
    Man går ju inte enbart till Flickavdelingen i klädesbutiken
    när man handlar kläder till sin son.
    Då är det ju ganska klart sen att pojken vill ha tjejkläder.
    Vad vill föräldern nå ut med då att klä sin pojk enbart i tjejkläder?

Att även pojkar kan vara fina i tjej-kläder?
    Att dem egentligen velat ha en tös?

Självklart kan pojkar vara fina i kläder som är "tjejkläder"
    Men, nä, JAG tror att det ligger något i att föräldern vill få fram något genom att klä
    sin pojke i tjejkläder.
  • almn
    Morbid Mistress skrev 2007-10-25 15:13:08 följande:
    Att man hellre klär sitt barn i fina färger än mörka och murriga?Gör det något om pojken vill ha tjejkläder?Varför skulle de hellre vilja ha en flicka? Jag är fullt nöjd med mina två tjejer även om jag har en a kortklippt och handlar väldigt mycket av hennes kläder på pojksidan.
    Självklart gör det inget om barnet själv vill ha dessa kläderna.

Man behöver inte klä sin pojke i mörka murriga färger. Det finns pojkkläder/unisexkläder i fina glada färger.

Allt blir ju annorlunda när barnet väljer kläderna själv.

Man får klä sitt barn som man vill.

Tycker bara det är onödigt att klä sin pojke i glitter o glam bara för att visa att dem visst kan ha det på sig!

Var du nöjd med dina töser. Du ska inte vara nått annat
Svar på tråden Varför klä sin pojk i tjejkläder????