Inlägg från: Lillstrumpa82 |Visa alla inlägg
  • Lillstrumpa82

Varför klä sin pojk i tjejkläder????

Varför ska man klä små pojkar helt i rosa och klänningar innan de själva har något att säga till om? En sak om barnet själv kommer hem och säger att han vill ha en klänning, eller hittar rosa byxor med glitter på i affären som han vill ha, men jag förstår inte varför man ska sätta en klänning på en nyfödd pojke.

• Lillstrumpa82

Jag läser och läser... Men förstår ändå inte... Nej, inte tänker jag sätta en klänning på min son(om jag skulle få en), eller rosa byxor med glitter på... Det finns så mycket kläder som inte är tydligt "flickiga", så nog skulle jag kunna hitta fina kläder ändå.
    Jag skulle heller inte vilja dela min garderob med min sambo, skulle inte vilja se honom i mina klänningar eller några andra "tjejiga" kläder heller

• Lillstrumpa82

Väljer han själv kläderna så är det ju inte du som bestämmer Visst för att du skulle kunna neka honom, men det ska man ju inte behöva göra. Men jag skulle inte klä mina barn så så länge de inte själva bad om det.

Bonanza skrev 2007-10-25 17:03:56 följande:
    Men om barnet vill ha såna kläder då? Jag förstår inte vad felet är? Vad är det för fel på min son som har lockigt hår ner till axlarna, en rosa mössa och rosa skor - och idag ett par gröna byxor med lite blommor som det är glitter på. Han tycker att han är fin. Jag tycker att han är fin. Han har massor av kompisar på förskolan, är inte retad alls. Så berätta gärna - vari ligger felet?
Svar på tråden Varför klä sin pojk i tjejkläder????