Eva och Nadjas mamma skrev 2007-10-25 19:53:57 följande:
Jag skulle inte heller vilja se min man i kjol. Det är väl ändå inte konstigt? Alla har vi väl vår syn på manligt resp. kvinnligt och just kjol tycker jag är ultrafeminimt. Och jag vill ha en manlig man. Skulle bli ruggigt avtänd om han gick med kjol. Men valet är ju självklart hans. Och visst kan väl era söner få ha flickiga kläder om de vill, men tyvärr ökar ju risken att de kommer att utsättas för trakaserier och om ni föräldrar vill ta den risken så är det ju upp till er.
Enda anledningen till att min son skulle trakaseras av andra barn pga hans kläder är att de andra barnens föräldrar ser världen genom ett par toarullar och att dom lärt in sina barn i sjuka, fyrkantiga tankesätt.. Och därtill lärt sina barn att det är okej att trakasera andras levnadssätt och andras personligheter. Fy fan för såna föräldrar.
Om sonen skulle trakaseras av vuxna människor pga sitt klädval skulle jag lära honom att bara skratta åt det, att han då står högre i intellekt och rang än dumma vuxna fördomsfulla människor!