Litheo skrev 2007-12-12 10:56:27 följande:
Nej jag faller för ett kön, en människa, en individ. Jag skulle aldrig kunna bli kär i en kvinna, jag är ju kvinna själv! Hur skulle det se ut om alla blev kär i samma kön, vart skulle världen sluta då? Nu menar jag inte att jag är emot homo eller så men bara det att skulle alla vara det skulle mänskligheten stanna av. Det är ju inte så vi är skapta från början. Vi har ju just dessa egenskaper (mannen o kvinnan) för att vi passar så bra ihop, ganska lätt egentligen.Vilet kön är dominerande inom tex Industri, fabrik, bilar .. vilka är dominerande inom tex vården. Det handlar om eget intresse och är självklart individuellt men generellt sett så ser ju världen ut så!
Nja, på ett sätt handlar det om eget intresse, men å andra sidan inte. Det är inte så att hela världens möjligheter ligger framför varje människas fötter, tyvärr. De allra flesta går i omgivningens fotspår på olika sätt och utrifrån vad de tror är möjligt. Men det hoppas jag att vi råder bot på, så alla kommer få göra det som de är bäst på och vill. Det tjänar vi alla på, att männikors förmåga och fallenhet verkligen utnyttjas på bästa sätt.
Och om alla föll för de av samma kön, vad vore problemet?

Är det vår plikt att maximera befolkningsantalet på jorden? Hur vet du det? Jag vet inte det. Mitt rättesnöre i livet är att jag och andra ska må bra. Vet inget annat än det. Om något så har vi motsatta problem här på jorden. Vi är för många för det levnassätt vi har.
Du pratar om hur vi är skapta. Vi är skapta som vi är, att vissa blir kära i vissa och inte i andra. Det fanns ingen tid långt tillbaks som jag känner till, nån "perfekt" tidpunkt, då varenda kille blev kär i en tjej och inte en enda i en kille. Gör du? Att alla skulle vara lika och aldrig kunde bli kär i samma kön, det finns absolut inget som säger att det är så det ska vara, eller att det är nåt sorts optimum. Vi är
olika, som individer. Och det finns ingen som helst anledning som jag ser det att försöka ändra på det så vi blir mer lika eller att anta att vi är mer lika vissa än andra. Varför i så fall?