Litheo skrev 2007-12-12 10:56:27 följande:
Nej jag faller för ett kön, en människa, en individ. Jag skulle aldrig kunna bli kär i en kvinna, jag är ju kvinna själv! Hur skulle det se ut om alla blev kär i samma kön, vart skulle världen sluta då? Nu menar jag inte att jag är emot homo eller så men bara det att skulle alla vara det skulle mänskligheten stanna av. Det är ju inte så vi är skapta från början. Vi har ju just dessa egenskaper (mannen o kvinnan) för att vi passar så bra ihop, ganska lätt egentligen.Vilet kön är dominerande inom tex Industri, fabrik, bilar .. vilka är dominerande inom tex vården. Det handlar om eget intresse och är självklart individuellt men generellt sett så ser ju världen ut så!
Vilka egenskaper har vi som gör att vi passar ihop?
Som sagt det är lågavlönade arbeten du talar om, finns det skillnader så också mellan akademiker och icke utbildade folk också menar du?
Menar när du tog industrin, bilar och liknande så är det ju folk med bara gymnasiet i bakgrunden (oftast).
Det är en välidgt stereotyp roll du målar upp, vi är mer lika än vi tror...många män gillar att vara hemma med barn! Många män syr, många män är otekniska.
Många kvinnor gillar bilar, många kvinnor kan måla...men inte passar vi sämre ihop då!
Jag vill snarare ha någon som liknar mig och mina intressen, för det är då man passar ihop.